Понякога седим и разсъждаваме върху компактните мотори и този тъп, тъп downsizing. Може би има логика, може би трябва най-накрая да се разделим с големите двигатели, щом те са такъв голям трън в очите на еколозите. Може би трябва да се опитаме да харчим по-малко гориво. След което се сещаме за цилиндрите. Нужно ли е с намаляването на въртящия обем да се ограничава и броя на цилиндрите?

 

Ще ни се на пазара да има нормални автомобили с икономични двигатели и повече от 6 цилиндъра. Като 1.5-литровия V12 мотор, с който Honda участваше във Формула 1.

В тази връзка попаднахме на един крайно интересен автомобил, за който най-вероятно не си чувал никога. Казва се Connaught Type D GT. Connaught е уелски автомобилен производител, който през 50-те участва във Формула 1. Без да постигне абсолютно нищо. Даже го пишем в графа “Моторспорт провали”.

 

Но както и да е. Този странно изглеждащ автомобил няма нищо общо с Формула 1. Той е просто един концептуален малък спортен автомобил с 2.0-литров компресорен V10 двигател. Точно така, прочетохте правилно. Цели 10 цилиндъра!

 

 

Освен това, колата има допълнително монтирана хибридна система, която, оказва се, може да бъде сложена на всеки автомобил, който не излиза от завода като хибрид. Например във Ford Transit, както е показано във видеото.

Type D GT така и не влиза в производство, което е особено жалко, заради прекрасния звук на форсирания малък V10 мотор. А и тази хибридна система е гениална.

Ето какви можеха да бъдат колите.