Тази супер рядка 4-местна версия на Porsche 356 e конструирана в Швейцария

Колата на снимките е Porsche. Объркани сме. Бихме казали, че е Volvo, Nash, Volkswagen, Aston Martin или дори Fiat. Но колата е Porsche и историята й си струва да бъде разказана.

В края на 50-те Porsche започва да мечтае за 4-местна версия на първия си сериен автомобил 356. Ето защо, компанията се свързва с швейцарския независим производител Beutler, който трябвало да изгради от нулата ново купе, в което да се побира цяло семейство.

Beutler е малка компания от Швейцарските Алпи, основана от двама братя – Ернест и Фриц Бьотлер. Това не е единственият им съвместен проект с Porsche. През 1949 г. Beutler е отговорна за дизайна на оригиналния 356 Cabriolet, който се превърнал в хит на автомобилното изложение в Женева и германците (които по това време произвеждали колите си в Австрия) нямали друг избор, освен да го пуснат в серийно производство. Интересното е, че сглобяването било поверено не на Betler, а на Reutter, която имала доста по-голям производствен капацитет.

rwicfhgtkvgudz1rwtbq

И така, през 1957 г. братята Бьотлер решили да създадат по-практична версия на 356. Те построили 5 такива коли, използвайки двигатели и шасита от…VW Beetle. Проектът много се харесал на Porsche, които поискали Beutler да направи повече коли, които да бъдат продавани в дилърската мрежа на Porsche. Германците обаче имали изискване – колата да прилича повече на конвенционалната 356-ца. И тук се появил швейцарския инат – братята не пожелали нито да сменят дизайна си, нито да продават колите си под шапката на Porsche.

Причината тази кола да ни е толкова интересна е не само историята й, но и начинът, по който изглежда. Тя прилича на кола от края на 50-те и началото на 60-те, но по нищо не напомня за дизайнерския език на Porsche. Смятаме, че като цяло прилича най-много на Volvo P1800. От друга страна, Nash Metropolitan има същата предница, само че с по-малки размери. Там някъде се прокрадва и нещо от Fiat, както и малко BMW 507. Предните калници пък по някакъв начин ни отвеждат към Aston Martin DB4. Пълна каша.