Volvo XC90 се появи се през 2002-а година като голямо SUV, каквито пазарът тепърва започаваше да харесва, а американците купуваха до безобразие. Появи се в правилния момент и това му помогна да се задържи на пазара цели 12 го-ди-ни. Бяха продадени 670 000 броя, като почти половината от тях в Щатите. Сега цифрите трябва да се увеличат и от двете страни на океана, защото това е най-важният модел на компанията от го-ди-ни! 

 

Днес бихме го описали като 7-местно, практично SUV, което играе комби филма заедно с Audi Q7, но пък е далеч по-красиво и желано. Странно е, но този автомобил кара хората да се обръщат след него. За XC90 e много важно да направи добро впечатление, защото А. това е първият автомобил на новите собственици Geely 2. Стъпва на нова платформа за 11 милиарда долара в R&D и от нея се очакват още 7 модела в рамките на 5 години.

 

 

 

 

Volvo е единствената автомобилна компания в момента, която не само инвестира огромни суми в активна и пасивна безопаснот, но и прави хибрид с 4-цилиндров бензин с принудително пълнене и близо 400 к.с. Осмели се дори да обяви публично програмата си 2020 – без тежка контузия или фатален изход при катастрофа с техен автомобил. В същото време успява да се ребрандира в по-висок пазарен сегмент, увеличива цените, вдига качеството и вади нож на нови конкуренти. И идва от Швеция. Според последните ревюта всичко му се получава. Това е едно от тях.

 

 

 

Интериор

Изцяло нов. Едноврменно bling и скандинавски. Прилича на скъпа мебел от масивно дърво и алуминий там, където трябва. Напомня на скъп и стилен неавтомобилен интериор. Има страхотна развлекателна система, която интегрира всички функции на колата по интуитевен и user friendly начин. Има само шест бутона, които са повече от логични и винаги там, където очаквате да бъдат. Вътре има място за седем като всички ще се радват на поставки за чаши и достатъчно светлина от огромния стъклен покрив. Багажникът е голям дори в конфигурация с три реда седалки, а опционалното въздушно окачване ще направи пътуването комфортно по всякаква настилка. Седалките са удобни, като на всяко Volvo. Звучи твърде добре.  Oтчасти заради озвучителната система Bowers & Wilkins с 18 високоговорителя и акустиката на симфоничната зала в Гьотеборг. For real.

 

DSC08929

 

Безопасност

Volvo твърди, че това е най-безопасният автомобил, който някога са правили. Изглежда, че е най-безопасният в историята на краш тестовете EuroNCAP, отбелязвайки 100 от 100 точки. От Volvo казват, че може и още. Затова разработват напълно автономно шофиране с цел предотвратяване на катастрофи. Това е само една от системите, които ще видим във всяко Volvo до 5 години:

 

  1.  Днес вече имаме автономно следване на автомобил в трафик.
  2. Радар, който следи за безопасното престрояване и излизане на пътя от движение и покой.
  3. Радар, който следи поведението на велосипедисти и пешеходци и преждевременно натиска спирачките, когато разпознае евентуално опасност.
  4. Активни колани и седалки, които ви подготвят за удар и в условия на безтегловност със усилена защита за гръбначния стълб. Списъкът е дълъг. 

 

 

 

 

На практика…

Е най-удобният автмобил с две допълнителни седалки, който ни е попадал в ръцете. Седящите „в багажника“ имат нормални колани и място за главата и краката. От Volvo казват, че побира спокойно пътници с ръст до 170 см. За да стигнат до там вторият ред седалки се плъзга напред и назад, също като в двуврато купе.

 

 

Навигирате през системата, така като на телефона в джоба си. Има три екрана с основните функции и настройки. Работи бързо, реагира на multitouch и ръкавици. 

 

Двигател и трансмисия

T6 стои за 2-литров SUPER TURBO 🙂 бензинов мотор с механичен компресор и турбо за 320 к.с. при 5 700 об/мин и  400 Нм въртящ момент от 2 200 об/мин. Скоростната кутия е 8-степенна и има тенденция към замисляне при рязко подаване на газ. Липсва й една степен единствено в coast режим, когато двигателят работи най-ефективно в максимално ниски обороти. X5 прави същото упражнение при 1 100 оборота с 9-скоростната кутия ZF (или всяко CVT). Tова се отразява на разхода, който все пак е сравнително нисък за автомобил с тегло 2 125 кг. – 10.9 литра.

 

 

Volvo все още използва “шведска стомана”. Тяхната явно е добра, защото е много по-здрава от алуминия и не много по-тежка.

 

 

В края на деня…

Футуристична е, комфортна, “не мога да повярвам, че колите вече могат тези неща”, са думи на критичен приятел. “Бих я карал със сигурност, бих си я купил дори. Харесва ми, че за безопасността ми не разчитам само на себе си, а и на колата.” След това избра следващата дестинация през бутоните на волана за около 5 секунди. Специализант хирург. Не му харесва, че е черна.

 

Volvo XC90
СЪОТНОШЕНИЕ HP/FUN6
УМЕНИЕ ДА ВЪРВИ НАПРЕД7.5
ВИЗУАЛНО ПРИВЛИЧАНЕ8
#AB ФАКТОР6.5
ОЦЕНКА ОТ СЕРИОЗНА МЕДИЯ8.5
ИСКАМЕ ДА НИ ВИДЯТ В НЕЯ7.5
7.3= SUM
оценка от читателя: (12 вот)
8.8

за автора

Колите са две. За возене или болки в гърба. Предпочита малки коли с ниско тегло и висока мощност. Добрата кола има двигател зад две седалки. Цени детайлите и високото качество на изработка в новите автомобили също толкова силно, колкото мириса на застояло масло и стари кожени седалки.