Оutback, outsider, cross country. Не. Шегувам се. Преди повече от 15 години Subaru Outback излиза на пазара под формата на лимузина. Вдигната, различаваща се от традиционния модел само, защото не е комби. Не му се получaва и бързо е определена за outsider, единствено поради факта, че не следва mainstream-a, който тогава бе SUV-та, а днес на кросоувъри. Това се случва в Щатите и няма нищо общо с Volvo S60 Cross Country.

 

Ако има един автомобилен бранд, за когото съм сигурен, че бъдещето светло и ще бъде също толкова силен, ако не и повече, то това е шведската компания. Днес Volvo работи с комфорта на добрия маркетинг и стига до клиентите си с удобството от това да притежава безупречен имидж. Лансира нови коли и натиска върху нови технологии, сякаш не се страхува, че същите могат да се обърнат срещу автомобилната индустрия като цяло. Volvo не е масов продукт и не иска да бъде новата Skoda, но не са и толкова малки, че да не могат да си позволят премиум продукция на конкурентна цена далеч под тази на немски премиум автомобил.

 

Volvo S60 Cross Country

 

Volvo S60 Cross Country обаче не е нов автомобил. Да, ползва голяма част от технологиите, но си остава XC60 на 7 години с по-различна форма. Mасовият избор, когато става въпрос за семеен автомобил отдавна не е комбито. BMW X4 например е успешен модел, X6 e вторият по продажби автомобил на BMW в България за 2015-а година. S60 CC не е купе, защото не е хеч, но определено се бори за клиентите на X4 и компания.

 

С 20 см просвет или 6.5 повече спрямо S60 това е повече от козметично повдигане и маркетинг трик. Всъщност това е същата платформа, каквото използва Range Rover Evoque и първите метри с Cross Country го потвърджават. Усещате по-високата позиция на седене, по-високия борд гума на иначе немалките 19-ки, способността да гази дупки и лекотата, с която го прави. Солиден е, а това е абсолютно най-важното, когато говорим за нов автомобил. Иначе каква би била разликата с 10-годишната ви кола, която най-вероятно изпълнява същите функции, но вече интериорът трака непоправимо, а окачването не издържа повече от 6 месеца. Добавената стойност се крие в технологиите.

 

 

 

В случая на S60 те не са видими. Например високоякостна стомана, която ще позволи на вратите да се отворят след преобръщане или радар, който предотвратява напълно самостоятелно сблъсък в градски условия с дете, детска количка, кола, която не спазва път с предимство или колоездач. Същият радар те държи в лентата на движение, намалява и ускорява в трафик. Не забравяйте, че шведите се смятат за лидер, заедно с Tesla, в разработването на автономно придвижване.

 

Инфотейнмънт системата е стара за днешните стандарти и ще трябва да изчакаме новото поколение S60, за да имаме тази от XC90 или S90. Има копчета с цифри от 1 до 9, които дори телефоните ни днес нямат, но така запаметяваш 9 станции и няма по-бърз начин до тях от настикането на копче. Седалките са едни от най-комфортните на пазара, а дизеловият агрегат макар тежък (2.4 л, 5 цилиндъра) и относително шумен D4 с 190 к.с.  е изпитан във времето и доказано здрав. Кутията е автоматична 6-степенна, която работи добре в auto режим, но не си и помисляйте за перата зад волана, защото няма да ви донесат това, което очкаквате. Същото важи и за ръчния режим. Предавките се сменят с максимален комфорт, не и за скорост.

 

Volvo S60 Cross Country

 

ESP-то не се изключва и надписът ESP OFF лъже. Колата недозавива, а поднасянето е възможно само на зеледено езеро в Швеция или на жълтите павета в София срещу сериозен и абсолютен нарочен kick down. Управлението е вече old-school хидравлично, но не очаквайте да бъде увличащо в динамично шофиране. Започнах да оценявам неща като адски добрите фарове или наличието на опции като подгравяне на предното стъкло или  водоотблъскващи стъкла.

 

 

Виждате ли, Volvo не е бранд, който слага деца на задните седалки, за да продаде няколко коли повече на млади семейства. Или поне не изглежда така и това е страхотно. Не е обичайният избор и в никакъв случай неразумен, а тъкмо обратното. Когато си помисля за пътуване през страната* ще поискам да съм в мощен дизел, с висок въртящ момент и нормален разход, здраво окачване, премиум интериор и усещане за безопасност, което никога няма да ви напусне. Аз лично го усещам всеки път, когато облегна глава на подглавника, който е фиксиран от 50 години, защото това е позицията, която е удобна и работеща срещу камшичен удар. Малките неща… made by sweden.

*cross country

 

Volvo S60 Cross Country

Volvo S60 Cross Country
СЪОТНОШЕНИЕ HP/FUN4
УМЕНИЕ ДА ВЪРВИ НАПРЕД7
ВИЗУАЛНО ПРИВЛИЧАНЕ9
#AB ФАКТОР8
ОЦЕНКА ОТ СЕРИОЗНА МЕДИЯ7
ИСКАМЕ ДА НИ ВИДЯТ В НЕЯ8.5
7.3= SUM
оценка от читателя: (6 вот)
8.8

за автора

Колите са две. За возене или болки в гърба. Предпочита малки коли с ниско тегло и висока мощност. Добрата кола има двигател зад две седалки. Цени детайлите и високото качество на изработка в новите автомобили също толкова силно, колкото мириса на застояло масло и стари кожени седалки.