Volkswagen умували над проект за нов базов модел, като най-накрая излезли с концепт. Нарекли го EA-48. Автомобилът, създаден през 1955 г., се превърнал в крайъгълен камък в историята на германците. В много отношения EA-48 показал как би изглеждало едно модерно по това време супермини. Отпред колата получила окачване McPherson, някои от версиите му имали хечбек задница, а инженерите дори обмисляли 2-цилиндров дизелов двигател за него. И така, докато шефът на Volkswagen по това време – Хайнц Нордхоф – не замразил проекта, тъй като се опасявал, че евентуален сериен модел би откраднал клиенти от Beetle.

volkswagen-student-12

През 60-те Bettle и производните му били толкова популярни в Европа и Щатите, че Volkswagen не виждали смисъл да конструират наследник на колата. Петролната криза през 73-а обаче накарала ръководството да преосмисли решението си, което довело до създаването на нов концепт, наречен Chicco, който бил готов 2 години по-късно. Идеята била колата да се позиционира под първото поколение на Polo. Дизайнът бил дело на заводския екип на VW, а колата била показана пред широката публика десетилетия, след като била завършена.

През 1982 г. се появил и трети подобен концепт, който се казвал Student. Той трябвало да заеме нишата под второто поколение на Polo. Интересното при тази кола е, че тя къса всички връзки с Volkswagen и залага на футуристичен дизайн без предна решетка – идея, която впоследствие преминава в третото поколение на Passat. Student имал пластмасови брони, калници, спускащи се над колелата и стъклен заден капак.

Volkswagen Student е дълъг 313 см, широк е 151 см и е висок 131 см. За сравнение, Polo по това време е било с 52 см по-дълго, 5 см по-широко и 4.5 см по-високо.

За интериорът били разработени нови седалки, които били максимално компактни, за да се освободи възможно най-много място за още пътници в задната част. Student е трябвало да може да вози четирима възрастни на къси разстояния. Облегалките на задните седалки е можело да бъдат спуснати, за да се отвори по-голямо пространство за багаж в случай на нужда. Екстрите били сведени до минимум, за да се запазят цената и теглото ниски.

volkswagen-student-7

Volkswagen Student бил проектиран да се използва с един от два двигателя. Първият бил 1.1 от Polo с 50 к.с., което е достатъчно за постигането на ускорение до 100 км/ч за около 14 секунди и максимална скорост от 157 км/ч. Вторият пък бил по-мощен и разполагал с цели 72 к.с., който ускорявал въшката до 100 км/ч за 10 секунди и максимална скорост от 178 км/ч.

volkswagen-student-3

Подобно на своите предшественици, Student останал просто прототип, който така и не се добрал до конвейера. Volkswagen най-накрая представили по-малък от Polo модел през 1998 г., когато на пазарът излязъл моделът Lupo.