Помниш ли Магнус Уолкър? Онзи калифорниец с растата и татуировките, който има пълен гараж с 911-ки, които не спира да кара и да снима за различни издания. Е, имаме новина. В Европа има не по-малко луд човек. Неговата външност е по-консервативна, но мнозина смятат, че единствено Porsche има повече 911-ки от него. Запознай се с Манфред Херинг – собственик на компанията Early 911s – специализирала в поддръжката и реставрацията на класически 911-ки.

_dsc0700

Централата на Early 911s се намира във Вупертал, Германия, и прилича повече на автомобилен Лувър, отколкото на сервиз. В сградата има стотици коли от щутгартската легенда, като можеш да попаднеш на най-различни нива на оборудване, цветове, версии, лимитирани серии, дори ретро полицейски коли. Единственият ти вариант да видиш повече 911-ки на едно място е може би официалният музей на Porsche.

Манфред Херинг започва кариерата си като рекламен агент. Самият той разказва подробности пред Classic Driver.

Кой е първият ви автомобилен спомен?

Бях на годинка, когато седях заедно с дядо ми върху един трактор Porsche. Все още той е моят герой, защото винаги правеше това, което смяташе за правилно – смел и решителен мъж.

_dsc0901

От рекламен агент до гуру на 911

Преди да основете Early 911s, си работил в рекламната индустрия. Изпитвахте ли тогава увлечение към колите? И по специално към Porsche?

Винаги съм бил вдъхновен от дизайна на колите, но технологиите бяха от второстепенно значение за мен. Харесвах колите, известни в Америка като “trailer queens” – онези машини, които се транспортират по изложения и различни събития на платформи. Сега, технологията е също толкова важна за мен, колкото и външния вид.

_dsc0722

Философия

Защо Porsche?

Първо, защото съм роден в Германия. И второ, защото Porsche e eдинствената марка според мен, която едновременно е подценявана, носи спортен дух, но и предлага възможност за устойчива инвестиция.

Каква е философията зад вашия бизнес в Еarly 911s?

Да реставрираме Porsche-та и да ги връщаме към оригиналния им вид и техническо състояние – така, както са били, когато първият им собственик ги е получил. Използваме три подхода. При първия запазваме оригиналната боя и патината на колата, но възстановяваме до съвършенство механиката. Интериорът просто го почистваме, а ако е възможно подменяме само силно повредените части. Това е и най-трудният начин за реставрация. Вторият подход включва подмяна на почти всички части в колата, връщайки я към заводското й състояние, а към третият подход прибягваме, когато клиентът ни иска да състарим колата му, за да добие тя по-автентичен вид.

_dsc0589

50 души персонал

Какви услуги предлагате?

Разполагаме с 50 души персонал – сред които петима двигателни инженери и шестима специалисти по купетата. Правим всичко сами с изключение на премахването на старата боя и боядисването. През тази или през следващата година ще се захванем и с това. В момента проектираме нова сграда, в която ще изнесем част от дейността си. Разполагаме и със склад за 100 автомобила, в който всеки наш клиент може да съхранява колата си.

Да разбираме ли, че вие не работите на парче, а възстановявате цялата кола до оригиналното й състояние?

Да, реставрираме я до вида, в който тя е излязла от завода. Също така имаме около 250 коли на склад, от които клиентите ни могат да изберат предпочитания си модел и дори цвят.

Стотици Porsche-та на склад

Колко проекти са налични в момента?

Имаме 10 коли Porsche 911 2.0 от 1965 г., 30 от модела 2.0 S в периода 1966 – 1969 г., 40 бройки от 2.2 S, 60 автомобила 2.4 S, 15 бройки Carrera RS 2.7, 40 бройки 3.0 Turbo и 7 бивши полицейски коли. Разполагаме и с няколко състезателни и специални версии.

 

Стойността на класическите Porsche-та расте рязко през последните години. От кой тип са вашите клиенти – от тези, които купуват колите, за да ги карат, или от тези, които инвестират парите си в тях?

Имаме всякакви клиенти. Сред тях има ентусиасти, които искат да попълнят колекцията си, но и такива, които искат да разпределят риска в инвестициите си. Запознаваме се постоянно с млади предприемачи, които предпочитат да купят старо вместо ново Porsche, както и с богати наследници, които търсят добър начин за инвестиция.

_dsc0488

Каква според вас е причината за бума при продажбите на класически Porsche-та в последните години?

Старите модели на Porsche са изключително добра инвестиция. Те имат добър имидж, забавни са за каране и са доста сигурни на пътя. Цената им не пада като при новите коли, а в крайна сметка е относително лесно да бъдат продадени, чрез което собственикът да си върне парите. В момента на световните пазари в обръщение е огромно количество пари, а добрите коли не са достатъчно, за да се справят с търсенето. Още повече, че когато инвестираш в кола, не ти се налага да плащаш огромни данъци. В повечето страни дори, старите коли имат данъчни облекчения или въобще са освободени от данъци.

Лични предпочитания

Кое е любимото ви Porsche?

Имам няколко коли, които са част от нашия музей. Едната от тях е първото Porsche 968 Turbo S, което е било използвано от компанията за PR цели. Имам и много ранно 911, бившата кола на Фери Порше 3.0 Turbo, 911 Carrera Rally, която е участвала в Рали Акрополис и Сан Ремо, както и няколко полицейски автомобила.

Ако разполагате с неограничен бюджет, кое Porsche бихте си купили?

Porsche 356 America Roadster и колата на Стийв Маккуин от филма “Льо Ман” – Porsche 911 2.2 S.

Кое според вас е технически най-напредничавото Porsche на всички времена?

Porsche 993 GT1.

И последен въпрос, има ли модели от други марки, за които мечтаете?

Да. Aston Martin DB5 Shooting Brake и Lamborghini Miura SV.