Преди време писахме за един скандално як и рядък Unimog 406, който в миналото е бил собственост на Военновъздушните сили на Германия – Луфтвафе. Изобщо не сме предполагали, че почти година по-късно интернет ще ни срещне с втора такава машина.

Тя е от серията Mercedes-Benz Unimog 406.101 и е произведена през 1983 г. От този тип двойна кабина с открита товарна част са произведени само 353 бройки. Машините са били използвани като летищна техника, а конкретно тази на снимките била купена от Луфтвафе. Била е използвана в различни военновъздушни бази в Германия, преди да бъде продадена на частен холандски колекционер през 1998 г. В периода 2003 – 2012 г. въпросният Unimog е бил в процес на щателна реставрация в Холандия, след което е бил продаден на германски колекционер, който модифицирал возилото за улична употреба.

Luftwaffe-Mercedes-Benz-Unimog-6-740x494

Баластните тежести в са били премахнати, а на тяхно място е монтирано ново „легло“. Калниците пък са били подменени с по-широки, за да се направи място за по-големи офроуд гуми. Били са сменени фаровете, както и доста износени компоненти по двигателя, а след това са били сменени всички консумативи. Същото важи и за уплътненията по купето и съединителя. Черешката на тортата е нов цивилен теглич в задната част.

Luftwaffe-Mercedes-Benz-Unimog-4-740x494

В момента този прекрасен зелен Unimog се е запътил към търг, на който ще бъде продаден. Той ще се проведе на 19 март, а очакваната цена е в порядъка 49 000 – 71 000 щатски долара.

Малко история:

Unimog е една от най-универсалните и обичани 4х4 машини в света. Германците разработват Unimog в годините след Втората световна война, базирайки проекта на същата логика, която дава началото на британския Land Rover. По това време всички имат нужда от земеделски работни машини, които могат да се ползват и като транспортни средства. За да отговори на търсенето, Mercedes създава това изключително способно и практично, но доста необичайно…НЕЩО. Нарича го Unimog.

Името идва от германското „UNIversal-MOtor- Gerät”, което в превод е нещо като „универсална моторизирана машина“.

Дизайнът на шасито и задвижващата система са революционни за времето си – рамката е разработена да бъде гъвкава, за да се подобри сцеплението на тежък и неравен терен, осите имат специални зъбни предавки, които позволяват скоростната кутия и полуоските да бъдат значително по-високо от главините на колелата. Това позволява на Unimog да преминава над доста големи препятствия, без да застрашава целостта на задвижващата си система.

През годините Unimog е участвал в десетки военни, полицейски и гранични операции, бил е използван като ски патрул и е бил сервизна машина в Рали Дакар. Приложенията му са буквално стотици – от влекач на самолети до снегорин. Още по-впечатляващото е, че Unimog e изключително надежден и повечето произведени машини от серията все още се използват.