Това уникално Bentley T1 Coupe Speciale е създадено специално за автомобилното изложение в Париж през 1968 г. Идеята на британците е била да убедят своето ръководство да пуснат в серийно производство такъв автомобил. Британско очарование, съчетано с италиански стил от Pininfarina. Ръководството не склонило. През 70-те подобен автомобил все пак се появява. Но е дело на Rolls-Royce и се казва Camargue.

Куриозната история на “специалното” Bentley T1 започва през 1965 г., когато британският аристократ Джеймс Е. Хенсън (впоследствие Лорд Хенсън) се свързал със Серджо Пининфарина и му поръчал уникално Bentley. Италианецът бързо сметнал, че ако се справи добре с работата, може да сключи доста по-доходоносна сделка с Bеntley и компанията му да поеме производството на следващия Continental. Затова се и съгласил.

bentley-t1-speziale-pininfarina-03

Имало обаче известно забавяне и работата по колата започнала цели 3 години по-късно – през 1968 г. Чакането обаче си струвало. По това време в Pininfarina вече работел дизайнерът Паоло Мартин, който по една случайност преди това работел за Bertone. Бившите проекти на Мартин включват Ferrari Dino Competizione, 512S Modulo, Alfa Romeo P33 и Lancia Beta Montecarlo. Искаме да кажем, че Bentley-то на Лорд Хенсън било в правилните ръце.

bentley-t1-speziale-pininfarina-06

Преди Хенсън да получи така жадуваната си кола, от Pininfarina показали завършения проект на изложенията в Париж и Лондон,  където той бил добре огледан и запомнен от шефовете на Rolls-Royce. По това време Rolls-Royce е собственик на Bentley, но все още не била готова да инвестира в дъщерното дружество, затова присвоила проекта и така се родил Rolls-Royce Camargue.

Според нас спортната стилистика би отивала повече на летящото “B”, отколкото на “Spirit of Ecstasy”.

Наскоро колата бе продадена за 250 000 паунда.