Всички сме очаровани от Mini-то на Източния блок. Да, говорим ти за Trabant, който с всичките си недостатъци (а те са много), е осигурявал транспорт на стотици хиляди хора от грешната страна на Желязната завеса. Да, продуктът на автомобилната индустрия в ГДР е пълен с тежки недоразумения, но не ръждясва, евтин е и има симпатична муцунка. Гледайки клипове в YouTube обаче, стигнахме по-далеч в разсъжденията си. Дали тази машина не е най-великия рали автомобил? Наистина ли това е възможно?

Малкото Trabi е леко и има предно предаване, което му осигурява добро поведение на макадамови и чакълести отсечки. Двутактовият му двигател е слаб, но е дяволски издръжлив, а освен това е лесен за поддръжка и модифициране. Освен това, скромните рали отбори, които са залагали на Trabant, открили, че не е никак трудно да се подобри съотношението на мощността и теглото на колата.

Мнозина собственици на Trabant зарязали колите си след падането на Берлинската стена, а впоследствие машините попаднали в ръцете на рали ентусиасти, които превърнали автомобилното демоде в абсолютен култ.

Има нещо изключително лудо в това да влезеш в кабината на праисторическа автомобилна концепция, която само на пръв поглед изглежда като истински автомобил, и да участваш с нея в една от най-грубите форми на моторен спорт. Именно това според нас прави от Trabant най-добрия рали автомобил. Смятаме, че рали миналото на Trabant добавя още една червена точка към изпълнения с перипетии 34-годишен живот на колата. И имай предвид, че тя е била демоде още при излизането си на пазара.

Да погледнем по този начин: всеки може да си купи хубава, лъскава, издръжлива модерна рали кола, която ще му улесни живота максимално. Но не е ли по-сладко да завършиш и дори да спечелиш рали с автомобил, който никой не вярва, че ще запали? Не са ли истинските рали герои тези, които участват с абсурдни машини, отколкото тези, които разчитат на огромни спонсорски договори и автомобилни гиганти, за да постигнат успех?

Ето ти един пример за състезателно Trabi, което се поврежда в средата на етапа, екипажът му го поправя набързо и състезанието продължава. В това се крие философията на рали спорта – да продължаваш напред. Непрекъснато и постоянно.

Като говорим за продължаване…обърни внимание на 0:23 от това видео. Този Trabant се обръща, прави пирует, пада си на гумите и продължава да се състезава.

Trabant е най-добрият рали автомобил. И то не само защото човек винаги застава на страната на аутсайдера, в която и да е надпревара, а заради това, че Trabant може И да се състезава. Шапки долу.

Бонус онборд: