Или какво се получава, когато Audi TT дари органите си на 601-ичка. Получава се 270-конен Trabant с двойно предаване

Мега Trabi-то идва от Полша. Собственикът купува колата преди 14 години, с идеята да подмени омазняващия ауспуха двутактов мотор, с 1,1-литрова машинка от WV Polo. Човечецът го прави, след което размисля. Малък му е, поради което бодва 1,3-литров бензинов двигател. Супер. Но и той не е достатъчен или поне не толкова, че да изпълни фантазията на поляка.

Между другото, в информацията никъде не се споменава за модификациите по колата, каквито неминуемо е имало. Но съм скллонен да вярвм, че всичко е било тип топ. Или типтоп-иш.

Докато в Trabi-то не заживява още по-голям 1,8-литров мотор, последван от кулминативна турбо двойка, с източник Golf GTI. Всичко върви добре, докато собственикът на 601-ичката не злоупотребява със своето Audi TT, потрошавайки купето. За щастие обаче, заедно с човека, оцелява също и задвижващият тракт – моторът и предаването quattro.

Следва масивна трансплантация, след която Trabant-ът вече (съвсем) не е същият. Колата от снимките спринтира от място до 100 км/ч за 4,5 секунди, а 11 по-късно вече цепи с 200. Как спира? Със пирачките на TT-то разбира се – 312-милиметрови дискове отпред и 265-ици отзад.

Този полски Trabant е готин, няма спор, но и ми напомня за един още по-готин, при това пернишки. Синьо-бялата фурия Trabant 601 RS, която обиколи сайтовете предни няколко години и която разполага с 220 к.с. Създателят на колата твърди, че в зависимост от настройките на турбината, мощността достига до около 300 к.с., а максималната мощност до около 240 км/ч. Спирачките и също са по-яки от полските, поръчкови Brembo. Яко. Гледайте видеото и на родния супер Trabi, и преценете само кой е по-якият.

за автора

Ако работата не ти носи удовлетворение, значи си нещастен. Защото по-голямата част от живота ти отива именно в нея. Именно затова продължавам да работя това, което работя. Защото ме прави щастлив. Make life a ride.