В някакъв момент вероятно ще ти писне да четеш за хотхечове, но как да ги пропуснем, като това е един от най-вълнуващите класове в индустрията като цяло. На достъпна цена получаваш приятно поведение, нормални цени за поддръжка, както и приличен външен вид. С тези коли можеш да правиш абсолютно всичко, като в това число включваме и забавление по светофарите и на магистралата. Така е било и в миналото. Затова решихме да ти припомним 9 интересни факта за любопитния клас.

 

1

Горещите хечбеци с турбокомпресори обикновено се асоциират с Европа и Япония, но през 80-те в Америка също могат да бъдат открити някои интересни примери. Например Ford Merkur XR4Ti, Chevy Turbo Sprint, Ford Laser Turbo 4×4 и разполагащия с 200 к.с. Dodge Shelby Charger Omni GKHS.

2

През същото десетилетие много от най-бързите модели в класа са идвали от Италия. Само си спомни за Fiat Strada Abarth TC130, Lancia Delta Turbo, Fiat Uno Turbo и Lancia Y10 Turbo. За съжаление обаче, много от тях бяха покосени от ръждата и не доживяха дори 90-те. Италианска му работа.

3

MG Maestro Turbo от 1989 г. е доста бърз автомобил. До 100 км/ч колата ускорява за 6.7 секунди, което продължава да е добро време и до днес. За съжаление, от модела бяха сглобени само 505 бройки, което означава, че в момента е по-лесно да намериш игла в купа сено.

4

Повечето японски хечове са добре познати, но сещаш ли се за Mazda 323 GT-X и 323 GT-R. И двата са турбинирани и имат двойно задвижване. GT-R е бил истински конкурент на Cosworth и GTi-R, така че си струва да се подсетиш за него.

5

Легендарната компания Cosworth е помагала при разработката на хотхеч на име Chevrolet Vega Cosworth, който се е произвеждал през 1975 г. Въпреки че колата не е пожънала никакъв успех, цилиндровата й глава е била толкова добра, че е използвана в някои състезателни автомобили.

6

Всички знаем за Renault 5 GT Turbo, но истината е, че първото Turbo 5 всъщност е било Gordini. То се появява година преди Golf MK1 GTI, от което всъщност е и по-бързо.

7

Въпреки че Seat Ibiza Bocanegra и Fabia RS имат както механичен, така и турбокомпресор, Nissan ги изпреварва с повече от 20 години, представяйки Micra Super Turbo. Колата използва 900-кубиков двигател с два компресора и диференциал с ограничено приплъзване, който пристига стандартно. Ускорението до 100 км/ч се извършва за 7.7 секунди. Впечатляващо, а?

1975 Cosworth Vega

8

Chevrolet Vega Cosworth никога не е бил особено популярен заради странния си външен вид, но въпреки това си остава един от най-яките хотхечове от 80-те. С максимална скорост от 225 км/ч и страхотно управление, колата е доста по-бърза на писта от Peugeot 405 Mi16, което ползва същия двигател и получи цялата слава през годините.

9

САЩ се включва в голямата игра през 70-те, когато на пазара излизат AMC Spirit и Gremling с 5.0-литрови V8 двигатели и задно предаване. Специалните версии са даже още по-добри. Randal 401-XR Gremlin е имал гигантски 6.6-литров мотор. През 1979 г. горе-долу фабрични AMX Spirits финишират на първо и второ място в генералното класиране на 24 часа на Нюрбургринг, където през тази година участват 210 коли.