Свикнали сме да смятаме, че хубавите коли винаги са мощни, способни и атрактивни като поведение. Те дрифтят, въртят се, правят burnout-и и участват в различни състезания. Обикновено си говорим за такива автомобили, с което автоматично игнорираме куп машини, които са тук, за да ни впечатляват по различен начин. С класа, с финес, с отношение към модерната за времето си мобилност. Те няма да спрат до вас, обвити в облаци каучуков дим, но въпреки това ще ги гледате като поразени, защото те пристигат със стил. Това са 11-те най-яки бавни коли.

 

wallpapers_citroen_ds_1955_1

Citroen DS

Великият Citroen DS, известен още като „богинята“, е един от най-яките (нарочно използваме този жаргон) автомобили на планетата. Той е муден, но за сметка на това има хидропневматично окачване, дискови спирачки и елегантен външен вид, с които шокира света през 1955 г., когато излиза на пазара. DS е смятан за повече от автомобил – той е декларация за инженерната мисъл във Франция след Втората световна война.

images_fiat_500_1957_1_1600x1200-copy

Fiat 500

Това е Mini-то на Италия, което излиза също след Войната, когато хората имат нужда от достъпен и лесен за поддръжка автомобил. Дело е на дизайнера Данте Джакоза, който дава на света една автомобилна икона. С изключение на версиите Abarth, Fiat 500 е много бавен автомобил, но това не му пречи да предизвиква усмивки.

international-scout

International Harvester Scout

Scout никога не е бил толкова популярен, колкото сегашният любимец на юпитата Ford Bronco. Именно това прави това ранно SUV толкова яко. Появява се през 1961 г., за да си съперничи с Jeep.

karmann-ghia-alden-jewell

Volkswagen Karmann Ghia

Базиран е на Volkswagen Beetle, но е по-тежък от него, а всички знаем, че класическият Beetle не е от най-бързите автомобили. Въпреки това, Karmann Ghia се превръща в дизайнерска икона и любимо превозно средство на хиляди хора в Европа и Америка. Обявен е за „най-бавният спортен автомобил в света“.

lr_heritage_series_i_1949_03

Land Rover Series

Първите версии на Land Rover нямат нищо общо със сегашните бързи и луксозни модели, носещи същото име. Land Rover в миналото беше работен кон, готов да се труди в провинцията, където асфалтът е рядко срещано явление. Под името Series са известни първите три поколения на Land Rover, използвани от земеделци и ловджии.

mercedes-benz_e-klasse_123_1977_wallpapers_1

Mercedes 300D

Дизеловите 123-ки са известни със своята издръжливост, която ги прави особено популярни в Африка и Близкия Изток. Така или иначе, от този автомобил не бива да се очаква каквото и да е като динамика. И все пак, всеки собственик на W123 обожава елегантния дизайн, феноменалното качество на изпълнението и ненадминатата надеждност.

photos_lincoln_continental_1961_2

Lincoln Continental (1961-1963)

Този автомобил е причината Lincoln да възроди името Continental. В себе си той комбинира чистосърдечното позьорство и оптимизма от началото на 60-те в Америка. Изглежда фантастично и днес.

gallery-1451615523-jeep-wrangler-rubicon-10th-anniversary-2013-1600x1200-wallpaper-0d

Jeep Wrangler

Истинска легенда от Втората световна война. Толкова е добър в това, което прави, че японците крадат дизайна и го превръщат в Toyota FJ40 Land Cruiser. С аеродинамиката на банков трезор, Jeep Wrangler не е никак бърз, но с малко модификации може да премине през такъв.

pictures_honda_civic_1972_2

Honda Civic CVCC

Има коли, които са яки само заради историята си. Honda разработва нова технология за своите двигатели, която нарича CVCC. Именно тези четири букви позволяват на японците да продават първото поколение на Civic в Щатите, без да използват тежък и скъп катализатор, който е бил задължителен за останалите производители, за да отговорят на изискванията за вредни емисии.

photos_subaru_brat_1981_1

Subaru BRAT

В момента Subaru не прави особено атрактивни коли в сравнение с преките си конкуренти, но през 70-те японската компания е пускала много налудничави модели на пазара. Като например този BRAT, който е едновременно лек автомобил и пикап. Японско El Camino!

pictures_saab_93_1957_2

Saab 93

Saab 93 е персоналният ни фаворит в този списък. Задвижва се от двутактов 3-цилиндров мотор с едва 33 к.с., което е малко странно, имайки предвид, че Saab е известна със своите авиационни технологии. Въпреки това, ниската мощност не отнема и десета от яркия характер на тази кола.