Швеция е дала много впечатляващи автомобили на света. Представяме ти десет от най-бързите

Швеция има дълга история като производител на страхотни и иновативни автомобили. И докато Volvo е известна с акцента, който поставя върху безопасността, Saab дълги години използваше авиационния си опит за конструирането на добре проектирани и умни автомобили. И двете компании обаче имат тъмна страна в историята си. Предлагаме ти да се запознаеш с нея в лицето на тези десет бързи машини.

Saab 99 Turbo


saab_99_turbo

Saab 99 излиза на пазара през 1968 г., но версията на модела с турбокомпресор се появява цели 10 години по-късно, за да се превърне в хит. С тази кола Saab предлага на клиентите си модерен и достъпен автомобил с доста авангардна за времето си технология. Колата има турбокомпресор Garrett и 143 к.с., които позволяват на двувратото купе да развие максимална скорост от 200 км/ч.

Volvo 240 Turbo


48845_volvo_242_group_a_racecar

Volvo също се пробва с турбокомпресорите. Моделът 240 Turbo първоначално е известен с прякора “летящата тухла”, заради участието си в Европейския шампионат за туристически автомобили ETCC, където побеждава Rover SD1, Jaguar XJS и BMW 635i и печели титлата през 1985 г.

Volvo 850 T5-R


 

volvo_850_t5_r_kombi_3

Успехите на Volvo в Британския шампионат за туристически автомобили BTCC води до създаването на специална версия на цивилния модел Volvo 850. Колата е представена през 1995 г., когато всички са очаровани от нейния 5-цилиндров турбо двигател с 240 к.с.

Saab 900 Turbo


 

1000328

Специално за този модел Volvo разработва нова 16-клапанова цилиндрова глава. Със Saab 900 Turbo дебютира и иновация, наречена APC – Automatic Performance Control.

Saab 9-3 Viggen


 

saab_9-3_viggen

Известен със своя torque steer, 9-3 Viggen e кръстен на истински изтребител от миналото на Saab. С помощта на TWR Saab монтира по-голям 2.3-литров 4-цилиндров двигател от 9-5 в купето на 9-3 и го комбинира с голям турбокомпресор на Mitsubishi. Резултатът е мощност от 230 к.с. и 350 Нм максимален въртящ момент.

Koenigsegg One:1


 

koenigsegg_one

Ето нещо, което е “мааалко” по-екстремно! Кристиан фон Кьонигсег произвежда палави суперавтомобили от 2006 г. насам. През годините те еволюираха, като ставаха все по-мощни и по-леки. Koenigsegg One:1 e ултимативният пример – има 1360 к.с. и тежи…пак толкова 1360 кг.

Volvo C70 T5


 

volvo_c70

Този модел излиза на пазара в края на златната епоха на Coupe-тата. Volvo C70 T5 се смята за един от най-заоблените модели на Volvo след легендарното P1800. С този модел шведската компания се завръща и на пазара на кабриолетите. Разработен съвместно с TWR, автомобилът е базиран на старата архитектура на 850. Подобно на седаните, върховите T5 версии са известни като много бързи и комфортни. За съжаление, управлението не е на достатъчно високо ниво.

Saab 9000 Aero


saab_9000_aero

За производството на Saab 900 “Type 4” шведите си партнират с Lancia, Fiat и Alfa Romeo. Платформата е поделена с Fiat Croma и Lancia Thema, но Saab преработва всичко останало, за да се получи кола, която да отговаря на инженерните стандарти на компанията. Двигателят е 2.3-литров и има турбокомпресор, чиято електроника Trionic го прави много мощен, но и много ефективен.

Saab 9-3 Turbo X


 

Колите на Saab са известни със своето предно предаване, но от компанията решават да представят модел за снежните страни, който оборудват с 4х4 система на Haldex. Turbo X съчетава 4х4 задвижване с 2.8-литров V6 двигател с 270 к.с., който е най-мощният двигател в историята на компанията. От 0 до 100 км/ч за 5.7 секунди; максимална скорост – 250 км/ч (ограничена по електронен път).

Volvo S60 Polestar Concept


 

volvo_s60_polestar

С този автомобил разполагаме със силно модифициран редови шестак с турбокомпресор и мощност от 508 к.с. Идеята на Volvo е с този модел да се борят с BMW M5, но така и не успяват да изпълнят заканата си. S60 Polestar не влиза в масово производство, но пък за сметка на това вдъхновява разработката на цяло семейство от модифицирани Polestar версии.