След години наред слухове Tesla най-накрая представи базовия си модел Tesla Model 3. Той е елегантен, бърз и електрически. Той е бъдещето, колкото и закостенелите ни мозъци да отказват да го приемат.

Времето, в което електромобилите бяха бавни, най-вече тези с достъпна цена, е безвъзвратно отминало. Новата таратайка на Tesla ускорява до 100 км/ч за по-малко от 6 секунди, проворирайки шефа на компанията Илон Мъск смело да заяви, че „ние не правим бавни коли.“ Базовата версия на базовия модел ще може да измине минимум 350 км, а по-скъпите варианти ще се справят още по-добре.

Tesla Model 3 ще пристига стандартно оборудван с функция за автопилот, която създателите определят като „полуавтономност“. Иначе казано, шофьорът все пак ще има някаква функция зад волана, но останалата отговорност за шофирането може да бъде поверена на колата, в случай че той е уморен от дългия работен ден в успешния си стартъп някъде в Силициевата долина.

oomk567wehsatfihszup

Колко е голям? От компанията уверяват, че вътре има място за петима възрастни, които могат да пътуват „комфортно“. Интериорното пространство е оползотворено максимално, тъй като инженерите са успели да изместят таблото по-напред. Освен че ще им е удобно, на пътуващите отзад няма да им бъде скучно, тъй като задната част на покрива е остъклена, така че те ще могат да се наслаждават на синьото и незамърсено от вредните емисии на колата небе. Екологията в нас се пробужда.

Вписвайки се в досегашната политика на Tesla, новият модел има два багажника – един отпред и един отзад. Това е възможно благодарение на липсата на двигател с вътрешно горене и цялата му необходима периферия. Създателите се надяват на 5 звезди на предстоящите краш тестове.

xbb7zdrroiqkxpryfccu

Интериорът е повече от минималистичен и общо взето се доминира от огромен сензорен дисплей, разположен на централната конзола.

Неизменна част от качествата на всеки електромобил, предвиден за масите, е улесненото зареждане. Tesla Model 3 може да се зарежда от Supercharged мрежата на компанията, както и от т.нар. destination chargers. Ако не знаете какво е destination charger, не се безпокойте, и ние не знаехме. Това е алтернативна мрежа, която Tesla развива. Най-общо казано това са частни локации (ресторанти, търговски центрове и т.н.), в които всеки има достъп до електрически източник за зареждане на своя електромобил. Освен това, разбира се, собствениците ще могат да заредят батериите и от стандартен изход на електропреносната мрежа.

atjhxxpaeixvopz0ac9s

До края на годината компанията се надява да удвои броя на станциите в собствената си мрежа до 7500 локации в Европа, Азия и Северна Америка. От друга страна, американците искат да увеличат четири пъти destination charger-ите до 15 000 локации за същия период.

Колкото до производствения капацитет на Tesla Model 3, Мъск казва, че производството на автомобила засега ще се задоволи с литиево-йонни батерии на външни производители, но впоследствие същите ще бъдат доставяни от подготвяната от Tesla „гигафабрика“.

mzutiegy1xqktkqyv1n2

Тя ще бъде разположена в Невада и се очаква да се превърне в най-голямата сграда в света. Оттам ще излизат повече литиево-йонни батерии, отколкото от всички други производители в света, взети заедно. Финалното сглобяване на модела ще се случва във Фриймонт при обем от 500 000 автомобила годишно.

ux0lvuurjv7plhlbfe96

Цените ще започват от 35 000 долара, а първите доставки ще бъдат изпълнени в края на следващата година. Досега Tesla е регистрирала 130 000 предварителни поръчки за Model 3.

Дали Tesla Model 3 ще промени света? Нямаме никаква идея. Знаем само, че този автомобил е от изключително значение за индустрията и автомобилизмът като цяло, тъй като за разлика от другите модели на компанията, той е достъпен на много по-ниска цена.