Електромотор в старо Shelby не е чак толкова лоша идея, все пак

Всяка година някоя компания с повече желание, отколкото опит, обявява амбициозните си планове да създаде революционен автомобил с изцяло електрическо задвижване. После идва тишината. Renovo не е част от този отбор и доказва това с представянето на истинско електрическо Shelby Daytona, което съществува, движи се и разполага с 1355 Нм максимален въртящ момент.
Вместо да се хвали и да дава празни обещания Renovo е в стелт режим още от основаването си през 2010 г. и трябваше да дойде тазгодишното изложение за класически автомобили в Пебъл бийч, Калифорния, за да чуем отново за компанията. Моделът, с който компанията комбинира последните технологии при електромобилите с американското наследство, се казва Shelby Daytona CSX9000. По стечение на обстоятелствата той се появява точно на време за честванията на 50-годишнината на състезателния автомобил Shelby Daytonа, който американците сглобяват през 1964 и 1965 г.
renovo
Платформата, шасито, купето и окачването на CSX9000 са изцяло модифицирани, за да понесат мъчението от двата електромотора, генериращи 500 к.с., които задвижват задните колела. По-впечатляващ обаче е въртящият момент, който достига 1355 Нм, които са достъпни още от 0 об/мин. Всичко това позволява на колата да се ускори до 100 км/ч за 3.4 секунди.
Интересно е и в какво купе е опакована цялата тази мощност. От компанията са разработили нов тип литиево-йонна батерия, която е концентрирана в подобряване на поведението и безопасността, работи оптимално при големи температурни амплитуди и може да се зарежда бързо. Освен това тя е компактна и лека, което смъква и общото тегло на колата – 1474 кг.
Основният проблем на тази кола е познат на всички собственици на електромобили – пробегът. Тъй като целта е била да се създаде компактна и лека батерия, инженерите са успели да “поберат“ в нея капацитет от едва 30 кВч, което е 6 пъти по-малко от възможностите на Nissan Leaf например. Очакваният пробег е около 160 км. Хубавото е, че освен чрез стандартен щепсел, батерията може да се зареди и през втори порт за бързо зарядно устройство, което може да напълни батерията за едва 30 минути.
Колкото до външният вид. Обожаваме тази форма, но не е изключено някой да я сметне за твърде старомодна. От компанията коментират така: “Формата е била смятана за перфектна в аеродинамично отношение преди половин век, а както знаем, физиката не се променя с времето.”
Доволни сме от обяснението.