Aвтомобилна Европа е разделена горе-долу така. Италия прави суперколи, които по-късно наричаме суперкласики, Великобритания – малки кабрио коли със задно, които наричаме роудстъри, Германия – разумни комбита, които често са неразумно бързи, а Франция малки и забавни коли, които с всяка изминала година стават все по-готини напук на общата автомобилна култура.

Защо?

Защото са леки и искрени и нямат купища карбон, за да тежат близо тон, залагайки повече на добре премислено шаси, отколкото на големи, жадни двигатели. Renault са най-добри в последното. Всички знаем за успехите на Renault 5 Turbo, Clio V6, Clio Trophy, R.S. и Megane 265. Затова от всеки автомобил с бадж RenaultSport се очаква единствено най-доброто. Не ни разочарова.

Twingo R.S. не е от автомобилите, които забравяш къде си паркирал. Всяко палене е събитие от аналогови емоции, равняващи се на среднокъсо еспресо. Няколко курса в града, в които ползваш само първите три предавки, са достатъчни, за да постигнеш онова приятно изнервено състояние, което те кара да се чувстваш жив. А, за тези от нас, които шофирането е удоволствие това е желания гъдел. Няма старт-стоп, няма турбо, няма електромеханично кормило, а единствено доказан 1.6-литров атмосферен мотор, къси пет скорости, обикновено серво, оптимални 133 коня и превъзходно шаси.

 


Спрямо обикновеното Twingo, R.S. има по-широки предна и задна следа с 60 мм отпред и 59 отзад, усилени стабилизращи щанги и свалено с 10 мм окачване, което прави возията bouncy, но не толкова, че да откаже купувач на подобен тип автомобил. Кормилната рейка е непроменена, но управлението запазва директната си и сензитивна работа. Воланът е по-тежък по естествен начин, т.е. ефекът е постигнат с избора за 17-цолови колела с гуми 205. Запазвайки нормалния си сетъп, R.S. не страда от синдрома на всяка добра кола с предно предаване, а именно къса рейка и отчайващ радиус на завиване. В корените си остава градски хулиган с лек, френски съединител, който тръгва с подскок от първа, а всяко превключване на 2-ра остава чувство за счупена кутия. На отворен път скоростите влизат сигурно, а heel and toe е лесна задача

Аплодисменти за:

Неподправаният звук от двигателя. Бидейки в основата си бюджетен автомобил, тук няма място за активни резонатори в A-колоните, aктивен шум от високоговорителите и други хай-тек имитации на класически бензинов саундтрак. В Twingo-то ще чуете сцеплението от всяка гума и как на 5000 оборота, малкият 1.6-литров двигател дърпа в пъти повече обем въздух всяка секунда.
Добрата настройка на окачването. Twingo не познава минусите на големите коли. Няма тежък двигател отпред, така че гумите предоставят нива на сцепеление над необходимите и елиминират признаците на недозавиване. В същото време задницата е доста лека и в поредица от S-завои позволява да бъде мятана наляво-надясно с уместно и предвидимо хлъзгане. Същото може да предизвикате с най-острата ръчна, която някога сме опитвали. Ако я дръпнете с 60 км/ч и задържите газта ще направите зрелищен FWD дрифт без излишна драма и без загуба на скорост. Гумите не свистят жестоко под натиска на килограмите, а просто се плъзгат, правейки завоя възможен с минимален ъгъл на завиване.

Минуси?

Няма? По-скоро дребни ядове. Например разположеният зад волана оборотомер има нечетливи графики, защото стрелката е в един цвят с подсветката. Все пак скалата е разграфена до 8, което слага 4000 точно в средата. Така винаги знаеш, че стрелката трябва да е в дясната половина, за да се случи нещо и колата да върви като натиснеш газта.

Дали си струва?

29 950 лв за рядък, екзотичен хот хеч в клас супермини е добра сделка. Идва с доста екстри като Bluetooth връзка за телефон и аудио, както и доста качествено за този клас озвучаване. Динамичните качества дори не ги коментираме. Всъщност това, което прави Twingo R.S. толкова забавно е, че не се нуждаете то 200 км/ч, за да изпитате тръпка от шофирането. Нужно да влезнете в кръгово с 60 без следа от недозавиване и да излезнете на 7k оборота like a boss.

P.S. Не искаме да казваме голяма дума, но това Twingo е бъдеща класика. Инвестирайте.

Renault Twingo R.S.
СЪОТНОШЕНИЕ HP/FUN10
УМЕНИЕ ДА ВЪРВИ НАПРЕД5
ВИЗУАЛНО ПРИВЛИЧАНЕ4
#AB ФАКТОР9
ОЦЕНКА ОТ СЕРИОЗНА МЕДИЯ6
ИСКАМЕ ДА НИ ВИДЯТ В НЕЯ7.5
6.9= SUM
оценка от читателя: (5 вот)
7.4

за автора

Колите са две. За возене или болки в гърба. Предпочита малки коли с ниско тегло и висока мощност. Добрата кола има двигател зад две седалки. Цени детайлите и високото качество на изработка в новите автомобили също толкова силно, колкото мириса на застояло масло и стари кожени седалки.