Изумително е! Неописуемо е. Спомняте ли си, когато оприличихме качването в Twingo RS като на бързо espresso на крак? В големия RS получавате голямо шварц кафе с четири дози espresso, без захар, които се вливат тялото ти през облечен в алкантара волан. Единствено с тази доза адреналин си обясняваме рекордната обиколка на Нюрбургринг. Заедно с нечуваните умения на Renault Sport, разбира се. Умът ни не го побира. Как е възможно да е толкова различен от това?

 

Предисторията

Renault винаги са правили бързи коли. Споменаваме 8 Gordini, Renault 5 Turbo и Clio V6. Те са малки, ядосани и адски фокусирани. През 2008-а година Renault показва R26.R, което е trackdаy версия на R26 RS, който вече имаше потентни 225 к.с. С 230-те си к.с. през 2008 г. завъртя обиколка на Нюрбургринг за 8мин 16:90сек или по-бързо от Cayman S, Exige S, GT-R R32… По-късно новият RS подобри рекорда с 10 секунди, но не щеш Seat Leon Cupra взе титлата “Най-бързото предно на Нюрбургринг” със 7мин 58:97сек. Renault отврърна на удара с Trophy-R като сложи същите гуми, махна радиото и климатика и отново го би.

 

Какво е Trophy?

С две думи – създаден за рекорди. За да осъществи спортните си амбиции Renault Sport работи с най-добрите от добрите. Изпускателната система идва от Acrapovic. Казват, че звукът е такъв, какъвто “фенове на автомобилния звук ще харесат”. Говорим си за пукот и грохот от титаниеви тръби. Системата е по-лека от стандартната и може би постига допълнителните 5-10 конски сили спрямо R.S. преди фейслифта. С 275 к.с. към днешна дата Trophy се превръща в “стандартен” хеч способен на 6 секунди до 100 км/ч и 255 км/ч. С регулируеми рейсинг амортисьори Оhlins (опция за 4 500 лв) ще се доближите опасно близо и до възможностите на Trophy-R.

Интериорът предлага идеален с дебелината си, облечен в алкантара волан, както и безспорно най-добрите седалки на джентълменския афтърмаркет пазар от Recaro и малко “карбонова кожа”. Всичко това води до доста солиден, красив и просторен интериор, но в него истинските звезди са:

  1. R.S. Monitor… прави нещата опасно geek-ски. Това са 10-ина менюта с всевъзможни показатели и driving съвети, които не правят колата да завива, но доставят огромно количество информация, което дори автомобилен фен с претенции не може да обработи. Абсолютно задължителна опция, която ще стане част и от най-късата разходка. Даже ще ви става досадно, че е скрит зад меню и трябва всеки път да го намирате и стартирате. След четири повторения го правим рутинно заедно с натискането на…
  2. R.S. бутона …  Онзи бутон долу,  вляво от волана, който превръща Trophy от хот хеч в хипер хеч. Винаги го натискате когато температурата на маслото се вдигне достатъчно.

 

На пътя?

Когато нормално Audi TT с 2-литров мотор ускорява до 100 км/ч за 5.3 секунди, 6-те секунди на Megane не звучат wow, но пък са изпълнени с драматизъм в изобилие. До 3 500 оборота набира устремено и скача доста рязко като класически 2-литров френски атмосферен мотор. След 3 800 оборота турбото се пълни, газта е на 75%, а слухът ти вече е обладан от OG турбо рев. Истина е. Той е оглушителен и докато се усетите чувате индикатора за превключване. Улисани се забавят с още 10-ина стотни и чувате характерния хеч прекъсвач тип “дан-дан-дан”. Крайно вредно, но и крайно задължително упражнение. Вдигате газта и чувате трещенето на крайните гърнета. И тогава всичко почва отначало, докато липсата на гориво не ви раздели.

На 1-ва и 2-ра максималният въртящ момент се постига при 6 800 об/мин (!)

Спирачките Brembo реагират с адски здрав баланс и те карат да се чувстваш тъпо, че не можеш да ги прегрееш, че не можеш да спреш от 200 до 100 за n секунди, за което и са проектирани. Хардуерните красоти приключват с механичен диференциал със задачата да озапти 275-те коня, които допреди няколко години бяха немислими в подобен тип автомобил на тази цена. Добавяме софтуер, който имитира преобразувател на въртящия момент за предните колела, действащ като спирачка за всяка гума и получаваме изключително предвидим автомобил с предно предаване и истинско “racing” усещане. Oкачването е твърдо и солидно (много) също като седалките…, но пък комбинацията от двете е тази, която ще ви изкара от леглото в събота сутрин само и само да разходите R.S.-a по любимия ти път.

Суровата истина

Trophy те превъзхожда. Той е правен за рекорд и това е великолепно. Той е идиотоустойчив на ниво хулиганско каране. Колкото повече го натискаш, толкова по-добре се чувства. Когато индикатор на таблото ти покаже, че завой за 50 км/ч е се взима на 1-ва скорост ( и това е възможно без последствия от разпад на бутала), разбираш, че ако поддържаш този автомобил и следваш съветите му за шофиране (R.S. Montitor) ще те радва вечно и няма да ти писне скоро.

В края на деня

Колко често можете да изтъкнете, че това е най-бързата кола с предно на Нюрбургринг. Под 8 минути. След подобно изказване най-вероятно ще получите учтиво мълчание, но ако смятате, че това е вашият автомобил, то дори това ще ви достави удоволствие.

Renault Megane R.S. 275 Trophy
СЪОТНОШЕНИЕ HP/FUN10
УМЕНИЕ ДА ВЪРВИ НАПРЕД9
ВИЗУАЛНО ПРИВЛИЧАНЕ7
#AB ФАКТОР8.5
ОЦЕНКА ОТ СЕРИОЗНА МЕДИЯ7.5
ИСКАМЕ ДА НИ ВИДЯТ В НЕЯ9
8.5= SUM
оценка от читателя: (40 вот)
6.8