Винаги сме харесвали рационалното, пъргаво и донякъде лудо Renault 5. Знаехме, че икономичното френско автомобилче е участвало в Рали Дакар в края на 70-те, но честно казано не бяхме чували за неговата ненормална офроуд версия с 6 колела.

Това 6х6 Renault 5 е резултат от работата на автомобилния експериментатор Кристиан Леотар, който построил колата на шега. Пред журналисти той признава, че е искал да направи кола, която наистина ще привлича внимание.

За да завърши проекта Леотар се нуждаел от стабилен партньор. И така той се обърнал към Пиер Тисие – инженер, известен със своите многоколесни модификации на стандартни френски автомобили. Освен с допълнителен чифт колела, малкото Renault се сдобило с усилено шаси и доста променено купе зад средната B-колонка.

Огромните задни стъкла, странично разположения ауспух и хидростатичната трансмисия завършват промените, които горката “петичка” е претърпяла. Всички шест колела се задвижват от двигателя, а спирачките са дискови. Теглото на машината е 725 кг.

През 1980-а Леотар участва с колата в Рали Дакар. Класирането му не било впечатляващо, но все пак екипажът завършил състезанието, което е достатъчен успех. Впоследствие изобретателят създал още едно 6-колесно Renault 5, което обаче било базирано на версията Renault 5 Turbo. Леотар запазил оригиналния средно разположен двигател, а отпред монтирал двигател от стандартно Renault 5. И така се родил изрод с два двигателя и шест задвижващи колела. Шантав французин.

wcqt6iiwrciqoqlja0cj

Оригиналният 6х6 автомобил ръждясва в мазето на френски музей, който няма нищо общо с автомобилите. Поне през 2007 г. това е била съдбата му. Надяваме се колата да получи реставрацията, която заслужава, след което да бъде изложена в автомобилен музей.