Mercedes-Benz Unimog е известен с много неща, но може би най-необикновеното му постижение е, че това грубовато кубче е печелило бруталното Рали Дакар. Без да иска. И то няколко пъти. През годините много от отборите в Рали Дакар разчитали на сервизна машина Unimog, което означавало, че тя е трябвало да поддържа темпото на доста по-леки, мощни и пъргави автомобили, четириколки и автомобили. Така, съвсем неофициално, се оказва, че Unimog е завършвал по отсечките преди някои от истинските състезатели, както и първи от камионите. Винаги има един Unimog, който бескрупулно разорава пустинята в опит да се добере до теб и счупената ти машина. Приемаме го като малко и симпатично слонче, което се опитва да помогне.

 

Първите бройки на Unimog били завършени в годините след Втората световна война, а причините били сходни с тези, които провокирали британците да конструират Land Rover. Хората имали нужда от земеделска машина, която да върши едновременно работата на трактор, снегорин, комбайн и каквото още се сетиш, но да върши и обикновена работа в ежедневието.

Mercedes-Benz-Unimog-1

Името Unimog е съкратената версия на Universal Motor Gerät, като последното е германската дума за “машина”. Може би най-често изтъкваната характеристика на Unimog е неговото шаси – H-образна рамка, която е проектирана да се усуква по начин, който позволява на колелата да следват неравностите и по най-тежкия терен.

Mercedes-Benz-Unimog-7

Двете оси са повдигнати нагоре и предават двигателното усилие към колелата с помощта на зъбни предавки. Това позволява на Unimog да минава над скали с височина от един метър, като четирите му гуми остават здраво стъпили на земята.

Mercedes-Benz-Unimog-3

Моделът на снимките е сравнително редкия Unimog 406. От него са произведени само 353 бройки, а конкретно тази е била използвана от Военновъздушните сили на Германия Луфтвафе, което я прави още по-ценна.

Mercedes-Benz-Unimog-5

Цялото това офроуд съвършенство се задвижва от 5.7-литров редови 6-цилиндров двигател с 84 к.с.

През 2007 г. тогавашният собственик освежил машината, което е видно и от снимките. Този Unimog изглежда практически нов. Имаме обаче и една лоша новина – продаден е. Това се е случило на 28 март, когато камиончето се е сдобило с нов собственик, който е платил 47 000 евро за него. Дано си го кара със здраве, а ние само завиждаме.