Знаете ли какво харесваме в историческите състезания? Това са гонки с автомобили от „онова време“. Разбирайте BMW 6-ци CSL-и, M1, купища от 911 и 914 и това вълшебно 934.5. Конкретното състезание е Rolex Monterey Motorsports Reunion, което обещава истински, способни пилоти с професионално минало. Печеленото на 11 позиции за една дължина Laguna Seca не е по възможностите на просто богат аматьор. Лий Кийн влиза принудително в бокса за проблем със съединителя, излиза и отново повтаря същото упражнение. 

934.5

… е странна машина. Има странна сигнатура и прилича на 911, но не е. Появява се в края на 70-те с единствената задача да печели Гран При-та. За няколко сезона черното пате се превръща в асфалтов господар, смазващ-конкуренцията-бял-лебед.

Вземете малко 934, прибавете 935 и ще получите превъзходен микс, съдържащ две от най-успешните коли на 70-те. Всичко започва през 1976-а година и едно 934 (състезателната версия на първото 911 Turbo (930). 4-ката идва от предназначението на автомобила и причисляването му към регулациите на FIAT Group 4. В същото време 935 вече участва в Group 5 шампионати. Характерни са силно увеличените предна и задна следа с вулгарни хълбоци над задните арки, аеродинамичен пакет с „плосък нос“ и маса вместо задно антикрило („Moby Dick“). Същото по-късно ще спечели 24-те Часа на Льо Ман през 79-а и 1/3 от всичките си стартове. Генът е добър.

През 77-а Porsche се подготвя за предстоящия IMSA сезон. Взима 10 екземпляра 934, добавя колелата и задното крило от 935 и Voila – 934.5. 3-литровият боксер двигател доставя 590 к.с. през едно единствено турбо KKK. За съжаление е твърде „разкрепостено“ и IMSA го забранява преди първото му състезание. Премества се в сериите SCCA Trans-Am.

Печели 6 от 8-те старта и обира всички овации. Това не спира втората кола в шампионата на Лудвиг Хеймрат с 934 да подаде жалба до съвета и в крайна сметка да вземе официалната победа. Това не спира Питър Грег и самите Porsche да отпразнуват шумно взетия шампионат.

Неразбираемо защо 934.5 не попада в скъпи колекции. 10-те бройки често сменят собствениците си и сега една се търгува за около 275 000 долара.