По време на Гран при на Балтимор през 2013 г., синьото Porsche 911 RSR на Team Falken Tire е размазано до степен да не може да се поправи за предстоящия старт в Petit Le Mans. Това е пълна катастрофа за отбора, който остава без шаси, с което да се състезава на състезанието, което ще се проведе само 5 седмици по-късно.

Team Falken Tire решава да участва със старата спецификация на колата от 2010 г. с ясното съзнание, че шансовете за конкурентоспособност на пистата са нищожни.

Изведеното от експлоатация 911 RSR, с което отборът иска да участва, по това време е паркирано в фоайето на Walker Racing Shop в Индианаполис. Течностите му били източени, акумулаторът бил свален, а колата била нищо повече от музеен експонат за хората, които влизали в магазина. В дългосрочен план бъдещето на колата не предвещавало повече състезания, тъй като тя най-вероятно щяла да бъде продадена на частен колекционер, а в най-добрия случай щяла да попадне в ръцете на малък аматьорски отбор. Едно било сигурно, колата щяла да се продаде за сериозна цена, тъй като имала две значими победи – през 2011 г. в Mid-Ohio Sports Car Challenge и в Гран при на Балтимор през същата година.

Съдбата на колата обаче била друга. Веднъж след като било взето решение тя да се върне на пистата, за да спаси останалия без кола Team Falken Tire, инженерите на отбора запретнали ръкави и в продължение на няколко седмици подготвили колата за предстоящата битка.

Никой от отбора нямал високи очаквания за изхода от състезанието на 6 октомври. Въпреки своя усъвършенстван 6-цилиндров боксерен двигател с 450 к.с., колата била 3 години назад в развитието си, което в моторния спорт е цяла вечност.

Битката в GT класа била ожесточена, а на стария RSR, базиран на Porsche 911 997, му се наложило да се състезава с титани от ранга на Ferrari 458 Italia GT2, BMW Z4 GTE, SRT Viper GTS-R и Chevrolet C6.R.

Напук на всички обстоятелства обаче, колата финиширала първа, на по-малко от секунда преднина пред своя преследвач, а пилотите Брайън Селърс, Волф Хенцлер и Ник Танди (да, същият, който тази година спечели Льо Ман в прототипа от LMP1 на Porsche) били победители.

През цялото време, докато пишехме този текст, си мислехме само едно – тази кола е ненавиждала да стои в това тъпо лоби. Искала е да се състезава. Страхотна история.