Шведът бе известен с прякора си “Карлсон на покрива”, както и с уменията си зад волана на Saab 96

 

Ерик Карлсон е един от хората, които изградиха рали репутацията на Saab. Шведът става известен в рали спорта с един малък, но доста упорит Saab 96. Кариерата му започва със 748-кубиков двутактов двигател, а след това работният обем е увеличен до 841 куб. см. Звучи подходящо по-скоро за пазарска количка, отколкото за състезателен автомобил, но уви тази кола не е била никак лесна за каране.

Можел е да я опитоми само Ерик Карлсон, който напусна този свят на 27 май. Приживе той признаваше, че е държал педала на газта постоянно натиснат до дупка, дори когато е спирал с левия крак, за да може малкият двигател да запази оборотите си. Уменията на Карлсон му печелят статута на рали легенда, тъй като в кариерата си той успешно се движи с темпото, или направо побеждава, пилоти с доста по-мощни и бързи автомобили, които често имат поне два пъти повече цилиндри.

landscape-1432754034-akscans006

Карлсон има десетки подиуми и 5 победи в различни ралита в Монте Карло между 1960-а и 1963-а. От тях две са на самото Рали Монте Карло, които и до днес остават най-сериозното постижение на Карлсон. С тяхна помощ името на шведа завинаги е свързано с името на Saab.

Друга любопитна подробност е фактът, че Карлсон се жени за друг талантлив пилот. Нейното име е Пат Мос, която е сестра на самия Сър Стърлинг Мос. Двамата живеят заедно във Великобритания до смъртта на Пат през 2008 г.

akscans005

Невероятният контрол, който Карлсон демонстрира винаги зад волана на своя Saab, както и иновативните и необикновени  техники в управлението на автомобила (като например умишленото преобръщане по таван на автомобила с цел да избегне по-сериозен челен удар) му печелят прякора Карлсон на покрива.

Тотално луд човек. Точно какъвто трябва да бъде всеки рали пилот. Ще липсва на цялата автомобилна общност.