Фейслифтът при автомобилите е като силиконовите цици, резултатът не винаги е успешен. Обясняват ти как получаваш чисто нов продукт, а истината е, че плащаш за стара концепция с нови фарове и стопове, които често са по-грозни от предишните. После идват и нови драми. Удряш се някъде и започваш да търсиш калник от преди фейслифта, който има една специфична 5-сантиметрова линия, „придаваща динамика, дори когато автомобилът е паркиран“. С риск да ни убиете с камъни, ще кажем, че фейслифтът на старата S-класа е отвратителен и честно казано накара модела да заприлича на нещо корейско.

Примерите са много, но десетте най-фрапиращи са събрани тук. Насладете им се с мисълта за iPhone 6, който се появи през есента и с „революционните“ си нововъведения накара всички притежатели на „петици“ да заридаят от мъка сами в тъмното.

10. Hyundai Coupe

Признаваме, че Tiburon никога не е бил красив, но поне имаше правилни пропорции и типичното корейско излъчване. През 2000 г. дойде умопомрачителният фейслифт, който накара колата да заприлича на нещо, което си удрял с пръчка. То са оранжеви мигачи, то са четири кръгли фара, то са халогени, то са габарити.

9. Pontiac Sunfire

Докато все още съществуваше, Pontiac винаги успяваше да ни убеди, че е истинска американска марка. С всички позитиви и негативи на това. Асоциациите с лоши момчета и пушка с рязана цев в жабката си бяха налице и това ни беше достатъчно. До 2003 г., когато на пазара се появи фейслифтът на Sunfire. Силно препоръчваме тази кола да бъде забранена за движение около детски градини и болници.

8. AMC Pacer

Колко грозно може да стане грозното? AMC Pacer е една от колите, които винаги е била смятана за по-грозна от Шер в късния й период. Въпреки това обаче, през 1978 г., американските дизайнери успяват да я съсипят още повече. Тази решетка е убийствена. Някои я сравняват с олд скуул мустак, ние стигаме по-далеч, напомняйки за горната устна на певицата Мария. Примерно.

7. Chevrolet Camaro

Поколението на Camaro, което излиза през 1970 г. според нас е най-красивото до момента. И всичко щеше да е страхотно, ако през 1974 г. американските власти не въвеждаха закон за предните брони, които трябва да издържат удар с до 5 мили в час. Това обаче не оневинява Chevrolet, която променя цялата кола покрай прословутата броня. Бихме пратили дизайнерите на кладата.

6. Acura RL

Скучен до безобразие, моделът RL е достатъчно безличен, за да не ти се подиграват хората. Естествен камуфлаж. Това не остава незабелязано от дизайнерите, които решават да изразят позиция с фейслифта. В крайна сметка от семеен автомобил се получава нещо, което би подхождало на плешив педофил с очила.

5. Fiat Multipla

Ах, Multipla. Толкова си потресаваща, че чак сме влюбени в теб. Ако колите можеха да се разболяват, със сигурност щяха да изглеждат като Multipla. С ненадминатата си външност тази кола всъщност стана симпатична на много хора. Проблемът е, че през 2004 г. Fiat се уплаши и я направи скучна ес фък. Това е един от случаите, в които съжаляваме за стария недодялан външен вид.

4. Subaru Impreza WRX STI

Subaru винаги са правели грозни коли. На STI му прощаваме, просто защото е STI. Положението е същото като с AMC Pacer – от грозно още по-грозно. Кръглият фар ни харесва повече.

3. Jaguar XJ

Имаше един период, в който Jaguar все още не бяха собственост на богати индийци и се чудеха откъде да докопат някой лев, за да запазят поне петима от общо двайсетте си клиенти. Това беше времето на фейслифта на XJ.

2. Ford Five Hundred

Казусът е подобен с този на Acura RL. Проблемът е, че с фейслифта на Ford Five Hundred американците се опитват да направят две неща едновременно – да освежат дизайна и да сменят името. От 2008 г. моделът вече се казва Taurus и изглежда като мечтата на всеки redneck. Или офицер от ЦРУ.

1. Studbaker

В началото на 50-те Studbaker прави чудесни купета, които някои сравняват с европейските класики по това време. Колите са сдържани и елегантни, което си е направо учудващо за американска компания. И тогава тя решава да покаже кой е шефа, взимайки гениалното решение да обсипе колата с актуалния по това време хром. Така света напуска една истинска класика. RIP