Запознахме се с последната генерация на модела в Порто Черво, Сардиния. Там търсихме дискотеката на Флавио Бриаторе, а междувременно натискахме бутони, които никога не сме очаквали да видим в Passat.


За да разбереш новия Passat, трябва ясно да си дадеш сметка, че от години това не е достъпният работен кон от 80-те и 90-те. Passat вече е свързващото звено между масовите коли и премиум сегмента. Хубаво ли му е там? Според нас се чувства страхотно.

“Осмицата”, или както е известно новото поколение на модела във Фау Ве средите – B8, e изцяло нов автомобил, нарисуван и изграден от нулата. След няколко стотин часа работа дизайнерите са излезли с купе, което е малко по-късо, по-ниско, по-широко и по-леко от това на предишния модел. Междуосието пък е нараснало с близо 8 сантиметра. В превод това звучи така: “Колата ти ще изглежда по-добре, ще се кара по-добре, вътре ще ти е по-удобно, а в багажника ще можеш да натовариш и едно дебело куче като бонус.”

 

Активен дисплей

Какво, за бога е това? Намира се точно зад волана на Passat B8. Ако си истински играч и мразиш всичко аналогово в живота си, можеш да си доплатиш и да поръчаш на Volkswagen да премахнат стандартните стрелки и да ти монтират активен дисплей, който изобразява всичко необходимо. Неговата резолюция е достатъчна добра, за да ти е приятно да го гледаш, а опресняването е впечатляващо. В голяма част от случаите дори забравяш, че срещу теб плуват някакви течни кристали. Адаптивното в случая е, че от бутоните на волана можеш да настроиш какво да ангажира погледа ти.

Това е първият модел на Volkswagen, който се предлага с активен дисплей. Важно е да го знаеш.

Феновете на Playstation ще са особено впечатлени от графиките за средния разход на гориво, въртящия момент и тн. На нас също ни хареса, въпреки че докато разглеждахме менютата, на няколко пъти щяхме да докоснем крайбрежните скали. Без да слизаме от колата.

bi-turbo

Другото, което трябва добре да запомниш е, че двете турбини вече не са мираж – има ги и в Passat. Двигателят е 2.0TDI bi-turbo и произвежда 240 к.с., които биха дали всичко от себе си, за да те впечатлят. Чак до впечатляване не стигнахме, но динамиката ни хареса. Особено старт от място, подпомогнат от 4Motion системата за двойно задвижване на Volkswagen.

Колега от друга медия сподели, че е пробвал да “стартира” и на чакъл, където неговото двутурбинно комби се справило доста добре. Беше ухилен, но не видяхме на какво е заприличала колата след строго научния експеримент.

Passat е роден да бъде дизел и да бъде каран на магистрала. Това е колата, с която винаги бихме тръгнали на път, защото има обширен интериор, от две поколения насам предлага лукс, вече има и две турбини, а разходът е 5.3 л/100 км. Какво повече ти трябва?

 

А, да, технологии.

В Passat вече има толкова системи, технологии, бутони и асистенти, че никога няма да ти се наложи да мълчиш неловко, когато качиш някого на автостоп. Винаги можеш да му разкажеш за Trailer Assist системата, която паркира колата с ремаркето/караваната/платформата, или каквото и да е вързано отзад на теглич, абсолютно автоматично. Няма тираджия, който да не завиди на Passat, който върти волана точно накъдето трябва, а не където всички инстинкти казват на шофьора. Последният просто стои и натиска газта и спирачката, а колата върши останалото.

 

 Може да тегли товар с тежест до 2200 кг.

Другата абсолютна новост за модела се казва Pedestrian Monitoring и използва набор от радари, които сканират пътя пред и около колата и съобщават за разни несъобразителни хора, които после могат да те съдят. А ти не искаш това.

Дори стандартният Passat пристига със старт/стоп система, спирачки, които зареждат акумулатора, LED задни светлини, безключово запалване, 5-инчов сензорен дисплей, мултифункционален волан и тн.

 

Забрави за картофите, подай ми прошутото.

Разликата между остарялото разбиране за Volkswagen Passat и това, в което германците са превърнали модела, е като разликата между картофите и прошутото. И двете ще те нахранят, но докато картофът си остава скучен, жълтеникав и безвкусен, прошутото е произведение на изкуството, което те храни още преди да си вкусил.

Става или не? 

Volkswagen Passat B8 е по-луксозен от всякога. Седалките му спокойно могат да се конкурират с тези на коли от премиум сегмента, материалите са първокачествени, обезшумяването е на ниво, 7-степенната DSG скоростна кутия е най-доброто, което може да ти се случи в този сегмент, а би-турбо двигателят е динамичен и икономичен. Лошото е, че въпреки всички усилия Passat е запазил онази характерна липса на нещо крещящо и смело. Той е технологичен, практичен и въобще всичко, което би искал да бъде, но не те кара да го гледаш с любов. Другият му основен недостатък е цената. Започва от 43 000 лв., но ако искаш поне част от това, за което става въпрос по-нагоре, ще трябва да се изръсиш 60-70 хилядарки.

Колкото до дискотеката на Бриаторе, не я намерихме. Бяхме твърде ангажирани да открием откъде се адаптира адаптивният дисплей.

Passat B8 Variant 2.0TDI bi-turbo
съотношение HP/FUN4
умение да върви напред6
визуално привличане6
#ab фактор7
оценка от сериозна медия8.2
искаме да ни видят в нея5.1
6.1= SUM
оценка от читателя: (29 вот)
5.5

за автора

На десктопа си има хвърлящо огън Ferrari 333 SP от Льо Ман. Търси характер в колите, което понякога го кара да пренебрегва сухата техническа информация. Обожава груби турбо мотори. В гаража му е паркиран Golf Mk1, който е в процес на реставрация. От 5-6 години.