Нов, практичен и симпатичен, Adam може да се похвали с почти невъзможни нива на персонализация. Ако една кола, можеше да говори за нейния шофьор, тo малкият градски Adam знае осем езика и умее да разказва като Уди Алън.


 

Intro

Adam се появи в момент, в който марката не се чувства особено здрава. Adam е мъникът, който вдъхна нови сили. Най-малкият Opel се цели в модерните, градски хора. Тези, които се оглеждат във Fiat 500 или MINI. Две изкусителни алтернативи, които правят избора труден и превръщат всяко ново попълнение в класа в инстантен провал или успех. Малко очаквано Adam успя да се наложи. Adam се радва на предвидените продажби, а факта, че е различен бе приет с усмивка, а не като отчаян опит.

Е ли е или не е?

В случая: По-стилен от 500? По-забавен за каране от MINI? По-странен от DS3? Oтговорът се крие и в трите въпроса. Не се цели в една група, а предлага по-малко за всеки. Със сигурност е най-неприличащият на Opel модел на марката правен някога. Стъпва върху платформата на Corsa, дълъг e колкото Fiat 500, по-висок с 8 см от MINI и по-широк от донора Corsa. Погледнат от високо е почти квадратен, което води до просторно вътрешно пространство и характерно пътно поведение – странно, но приятно и динамично по свой си начин.

JAM, GLAM, SLAM

Имайте предвид, че когато цъкнете конфигуратора на Adam, ще изгубите поне 30 минути докато уцелите точно вашата комбинация от цветове, тавани, джанти (16, 17, 18 цола и повече от 20 дизайна), лепенки, интериор и т.н. JAM, GLAM и SLAM са само началните пакети, които по-късно водят до милион (!) възможни варианта. JAM е базовия пакет, GLAM идва с опции, а SLAM е top-of-the-pop авангарден и спортен трим.

Нашият тестов автомобил носи жълт цвят James Blond и черен таван I`ll be Black, което са повече от cool имена. Същия дух продължава вътре, където тавана може да е кариран флага или дори „звезден“ с десетки диодни светлини като тези в Rolls-Royce Phantom. Външният лак може да бъде основен цвят на таблото, да се прехвърли върху волана, седалките, ръчната спирачка и вратите. Представете си какво може да направите с 12 цвята, 18 за таблото и 15 вида тапицерия.

Вътре

Не прилича на Opel. Разполага с удобно табло, тъч екран с красиви графики и по-малко от 5 основни бутона. Екранът работи бързо, а Bluetooth връзката с телефон отнема по-малко от минута. Има две отделения за чаши и още две места. Да, Adam не само се води 3+1, а и направо си е. JAM, GLAM и SLAM са само началните пакети, които по-късно водят до милион (!) възможни варианта. На задната седалка има две места, които не се радват на особен комфорт, но познавам някой, който е ходил на море с Adam, три пасажера и багаж. За пореден път Мисията невъзможна е възможна. Единствената пречка би била малкият 35-литров резервоар, който изисква свикване.

За каране е?

Funky и old school fun едновремнно. Късото междуосие, торсионната греда отзад, директното управление и късите скорости правят Adam сърдит, градски хеч, чийто 11.5 секунди до 100 км/ч изглеждат кадо да са много по-малко. Минус? Само пет скорости и 1.4-литров атмосферен мотор със 100 к.с., който за последно видяхме в Opel Tigra преди 15 години. Добрите новини са, че изглежда солиден, надежден, рафиниран, бидейки изключително тих, пъргав и доста по-икономичен, отколкото очаквахме.



Ако има нещо, което не ни харесва, то това е големято кормило. Нашето мнение е, че количката е достатъчно различна и готина, за да получи свой си волан, но дори и сега предлага добро управление за аудиото и широк диапазон от настройки в дълбочина и височина. Седалките предлагат опора и за динамично шофиране. Видимостта е отлична, заради големите стъкла във всички посоки с изключение на задното, но едва ли някой ще срещне трудности при паркирането на 3.7-метрова кола.

В завои предлага сцепление, което не бихте могли да поставите под въпрос. Не и докато не се появят 1-литрови турбо мотори с повече живот. Adam е сигурен, забавен автомобил, чието ESP не може да се изключи, но поне не се намесва грубо. Ако изберете SLAM със 17-цолови джанти и 225-ци гуми ще атакувате завои с висока скорост и малко спирачки. Возенето попада в скалата на подскачащото. Това се дължи на по-твърдото спортно окачване. Друг спортен акцент е прецизното управление с премерена тежест и, необичаен за кола от този тип, лок от пълно ляво до пълно дясно за 2.8 оборота. Има и city бутон, правещ волан толкова лек, че може да се засили като колелото на късмета.


Струва ли си?

Adam e силен конкурент с готина визия, добра изработка, луди опции и честна цена. Когато нещо ви писне, винаги може да отиде до близкия дилър и да поръчате нови панели или нова тапицерия. Това би излезнало по-евтино от ново MINI…

Opel Adam
съотношение HP/FUN7
умение да върви напред3
визуално привличане6
#ab фактор2
оценка от сериозна медия6.5
искаме да ни видят в нея3.5
4.7= SUM
оценка от читателя: (4 вот)
3.1

за автора

Колите са две. За возене или болки в гърба. Предпочита малки коли с ниско тегло и висока мощност. Добрата кола има двигател зад две седалки. Цени детайлите и високото качество на изработка в новите автомобили също толкова силно, колкото мириса на застояло масло и стари кожени седалки.