През 60-те, 70-те, 80-те, а и след това, Toyota FJ40 Land Cruiser и Land Rover водят истинска битка на няколко континента – Австралия, Южна Америка и Азия. Така и не става ясно кой е победителят в двубоя на титаните, което през годините разделя и феновете на две основни офроуд групи, всяка от които проява нужното количество респект към другата.

Първата Toyota 4×4 e на практика репродукция на военния Jeep от Втората световна война. Една от машините била пленена от японците на Филипините, докато армията напредвала в Югоизточна Азия. Автомобилът бил щателно изследван и като резултат се появил прототип, наречен Model AK. Именно той се смята за основата на 4х4 историята на Toyota, които доста неуспешно се стараели да скрият връзката му с американския Jeep.

FJ40 е може би най-емблематичният модел от гамата Toyota Land Cruiser. Репутацията си той дължи на настояването от страна на японските ижнери, че новият 4х4 модел трябва да бъде тестван в австралийската пустош. Според тях това бил най-трудния терен в света, и ако даден автомобил оцелее там, то той обезателно ще оцелее навсякъде. Така и се случило. В резултат на това австралийците станали лоялни фенове на 4×4 моделите на Toyota, които и до днес са сред най-продаваните офроуд автомобили в страната.

Toyota-FJ40-Land-Cruiser-20-740x494

Този FJ40, който виждате на снимките, е един от най-добре реставрираните екземпляри в света. Вероятно той е и сред автомобилите от серията с най-интересна история, тъй като е бил собственост на колумбийско семейство през целия си живот. В последната година се е намирал в гаража на американската компания FJ Company, която го е реставрирала до последния болт, използвайки нови оригинални части от Toyota, когато възстановяването на съществуващите компоненти е било невъзможно.

Оригиналнитe двигател също е бил реставриран до съвършенство. Той е 4.2-литров 6-цилиндров редови и работи заедно с 4-скоростна трансмисия, която задвижва четирите колела. За окачването са използвани части от Old Man Emu, а момчетата от FJ Company са стигнало толкова далече, че дори са поцинковали болтовете и гайките в двигателния отсек. Споменахме ли, че този FJ има дори климатик, при това работещ, при това оригинален!

 

Този сексапилен офроудър ще бъде продаден на търг в Аризона, организиран от RM Sotheby’s на 28 януари. Очаква се да се продаде за сума от порядъка на 80 000 долара до 100 000 долара.

Toyota-FJ40-Land-Cruiser-19-740x494

Toyota-FJ40-Land-Cruiser-19-740x494