Eдни от най-уважаваните автомобили винаги са били тези, които предлагат едновременно ниска цена, характер, издръжлива архитектура и забавление зад волана. Задното предаване е нещо като закон в това отношение. С напредването на времето тези коли станаха все по-малко, затова се сетихме за един герой от миналото. Казва се NSU Autonova GT.

Идеята за тази кола дължим на германския автомобилен журналист Фриц Буш и на двама дизайнери – Пио Манцу и Майкъл Конрад. От двамата по-известен ни е Манцу, който е италианец, работил за Autobianchi. След създаването на Autonova той работи по Autonova Fam – много ранен вариант на MPV автомобил, както и по Fiat 127.

nsu-autonova-gt-17

Манцу, който умира в автомобилна катастрофа, вижда Autonova GT като спортен автомобил за нормалния европейски потребител. Колата е изградена около механиката и платформата на NSU Prinz 1000 TT и се задвижва от 1085-кубиков 4-цилиндров двигател с впечатляващата мощност от 55 к.с.

Колата тежала малко повече от тогавашния си главен конкурент – Mini Cooper S. Теглото от 735 кг гарантирало на колата достатъчна динамика, за да привлече много млади ентусиасти на своя страна.

nsu-autonova-7

Максималната скорост достигала 170 км/ч. Само за сравнение, на толкова са били способни повечето Porsche 356. Скоростната кутия била 4-скоростна механична.

За съжаление NSU Autonova GT остава просто концепт. Въпреки че евентуална серийна кола би струвала двойно повече от актуалния по това време VW Beetle, интерес от страна на клиентите не липсвал. От компанията започнали да обмислят стартирането на серийно производство, но имало един голям проблем. NSU била изправена пред фалит. По това време, разбирай 60-те, компанията предлагала само два модела – ванкелово кабрио и ванкелов седан.

През 1970 г. NSU била придобита от Volkswagen, които обединили екипа и с други влели се в концерна компании. И така се появила компанията Audi.

Eдинственият начин да видиш Autonova GT е да посетиш официалния музей на Audi.