Mалки сладури от 80-те и 90-те, създадени с идеята да запазят ретро излъчването. Колко по-яко може да бъде?

 

Има някои коли, заради които истински съжаляваме, че живеем в Европа. Като оставим настрана бруталните muscle car машини от САЩ, както и хипарския ван Volkswagen T2, който се произвеждаше до края на 2013 г. в Бразилия, дори супер евтината индийска Tata Nano, изведнъж се сетихме за няколко позабравени модела на Nissan.

Те са се предлагали само в Япония, като производството им е било концентрирано в края на 80-те и началото на 90-те години. Идеята е, че дори тогава японците са мислели, че ретрото е по-яко от модерното, затова са разработили дизайн, вдъхновен от класиците.

nGw_19eoh8411f4u9jpg
Серията се казва Pike и включва три модела – Pao, Be-1 и Figaro. Погледни ги какви са сладури. Pao дори има серия снимки, на които е представен като основоположник, заобиколен от динозаври. Дори сегашните маркетингови специалисти не са толкова креативни.

Задвижва се от еднолитров четирицилиндров двигател и тежи някакви си 720 килограма. Пълно очарование на колела. От модела са били произведени 51 657 коли, които са били разпродадени само за три месеца.

Be-1 също е на ретро вълна, но е още по-рядък – само 10 000 бройки са били произведени. Двигателят е идентичен, но теглото е още по-ниско – 670 кг. От Nissan казват, че радиусът на завиване е само 4.4 метра, а разходът на гориво при 60 км/ч достига 3.2 л/100 км. Мощност – 52 к.с. и 76 Нм.


Figaro тук, Figaro там. Най-якия от трите. Мяза на нещо средно между Porsche 356 и Daihatsu Copen, като се надяваме германецът да не ни се обиди от това неуместно сравнение. Говорим за двуврато купе, от което на японския пазар са излезли само 20 000 бройки. Тежи 810 кг и разполага с 987-кубиков двигател. Истинският адреналин идва, когато в гърба те ударят онези катастрофални 76 к.с. и 106 Нм.

beA_ku-xlarge