Ако автомобилната индустрия беше футболен мач, то току що BMW вкара изненадващ гол със задна ножица от 30 метра.

 

Историята познава и други подобни моменти. Едва ли помните изложението в Женева през 1993-а, но тогава дебютира Аudi Space Frame (ASF). Алуминиевият монокок на първото поколение Audi A8 пренаписа историята на марката и окончателно ги постави редом до Mercedes-Benz и BMW.

 

bmw 7 seria Karbon

 

Сега BMW направи немислимото! Долната половина от лицето ни увисна, лиги се спускат по клавиатурата, защото  BMW току що изпревари времето и всички производители. Докато вчера обяснявахме как карбоновият монокок ще дойде по улиците на града в идните 10-ина година, BMW започва да го прави днес.

За тези от вас, които все още не знаят от какво са направени електрическите/хибридни BMW i3 и i8, ще обясним. CFPR или carbon fiber reenforced plastic, или „пластмаса с карбон“ е материал по-лек от магнезий и много по-здрав от вече тежкия по днешните стандарти алуминий. BMW не го измислят, но първи съумяват да го въведат в масово производство.

Шестото поколение  не е направено изцяло  от  CFPR „карбон“, но заедно с най-доброто от алуминия и усилената стомана прави скелета на 7-а Серия с 40 кг по-лек, докато цялата кола тежи със 130 кг по-малко.

И това не е всичко. Вече знаем, че новата 7-ца може да се паркира сама, докато не сте в колата ала Жеймс Бонд през 97-а. 

Всички искат техните коли да са най-леки, най-икономични и здрави и ето, че BMW са на една голяма крачка пред конкуренцията. В края на деня едно е ясно. Всеки удар с новата седмица ще бъде икономически тотал.

 

Вече знаeм какво да очакваме от новото M5.

за автора

Ако са коли, нека са стари. Под стари разбира всичко, което може да е карал дядо му преди първата си целувка. Моторспорт. Да разбере какво свири в гайдата е една от основните му цели в живота. Meчтата му е да си направи маса от V8 блок на AMG. Пита се "Къде отидоха истинските коли?"