Колите ще са Hyundai и ще бъдат абсолютно еднакви, за да могат да блеснат пилотите

 

Трябва да ви признаем, че в последно време сме силно отегчени от българския моторен спорт. Пилоти се псуват махленски във Facebook, пистите ни са “затворени маршрути”, затворените ни маршрути намаляват всяка година, пилотите изпитват финансови трудности, защото рекламодателите искат да инвестират в нещо по-престижно или просто не им се занимава с моторен спорт, а всичко това е обилно гарнирано с организационни проблеми. Последното смислено състезание, на което сме присъствали, е Рали България през далечната вече 2010 г. Не за друго, а защото именно тогава България бе домакин на Световния рали шампионат. И оттогава…нищо. С изключение на V1 Challenge шампионата, който внесе доста свежест.

Има светлина в тунела. Официалният вносител на Hyundai за България обяви, че през тази година ще стартира нов едномарков шампионат в партньорство с Българската федерация по автомобилен спорт (БФАС). Сериите ще се казват Hyundai Racing Trophy Championship и в тях пилотите ще участват с 10 напълно еднакви автомобила.

Колите ще бъдат Hyundai i20 Coupe R1 и ще бъдат възможно най-близо до серийните си събратя. Промени ще има по интериора (ролбар, хомологирани седалки и волан и тн), окачването (състезателно), спирачките (спортни накладки и по-устойчива на кипене спирачна течност) и гумите (Semi Slick). Останалото е напълно серийно, включително и двигателя. Той е 1.4-литров с 16 клапана и мощност 100 к.с.

Да, знаем точно какво си мислиш в момента. Каква е тази скука? Факт е, че двигателчето е доста скромно, но представи си куп опитни и млади пилоти, които се борят на пистата с абсолютно изравнени възможности на техниката? Има ли значение дали са 1000 или 100 к.с.? Според нас ще е забавно за гледане, още повече, имайки предвид състоянието на моторния спорт в България. Пък и от българското представителство на Hyundai обещават да подобрят и “засилят” автомобилите, ако през тази година шампионатът се докаже като успешен.

През тази година шампионатът ще се състои от общо 6 състезания – три писти и три ралита. Дебютната надпревара на i20-ките ще бъде Писта Стара Загора на 13 и 14 юни. Останалите пет състезания са съответно Рали Твърдица-Елена (27-28 юни), Рали България (17-19 юли), Рали Сливен (4-6 септември), Писта Бургас (26-27 септември) и Писта София (3-4 октомври).

ДА! Писта София се завръща в календара, съобщи ни го самият председател на БФАС Радослав Козлеков. Чакаме с нетърпение.

Кой ще кара i20-ките? Общо взето всеки, който може да си го позволи. Приоритетно организаторите ще залагат на млади и развиващи се пилоти, но няма да върнат никой. Колите ще бъдат предоставяни на пилотите с лизингова схема, което е добре, защото те няма да имат никакво друго задължение. В цената е включено всичко необходимо за всяко състезание, включително каска, състезателен екип, транспорт на колата, гуми и тн и тн. Колата струва 620 лв. на месец, а останалите разходи са обединени в сумата от 1330 лв. месечно. Замисли се, няма по-ниска цена за официално моторспорт участие.