Понякога всичко се върти около детайлите. Понякога някои автомобили са изцяло в синхрон с епохата си и представляват перфектната симбиоза от стилистични детайли, технологични нововъведения и динамични характеристики. Някои производители успяват да създадат подобно съвършенство със собствени сили, но на други им е нужна помощ отвън.

През 50-те и 60-те точно такава помощ отвън, под формата на чужди дизайнери, е виновна за появата на едни от най-интересните японски автомобили. Прекрасен пример е състезателният прототип BRE Hino Samurai, който изчезва също така неочаквано, както се и появява. Той е дело на моторспорт легендата Питър Брок (BRE идва от Peter Brock Enterprises), който има и печели няколко титли със състезателната BRE Hino Contessa.

 

През 50-те Nissan и други японски компании започват да се интересуват от изнасяне на продукция (или конструирането на специализирана такава) в Щатите. Конкуренцията обаче била ожесточена, а първите японски коли, които достигнали бреговете на САЩ страдали от липса на подходящ имидж, който да се хареса на местните клиенти.

Първият модел, с който Nissan навлиза на американския пазар Fairlady 1200. Той се произвеждал в твърде ограничен тираж и се продавал в продължение само на две години – през 60-та и 61-ва. Две години по-късно се появил моделът Fairlady 1500, който станал популярен в Америка с името Datsun Sports 1500.

Nissan-Siliva-CSP311-1

По това време в Nissan започнали да обръщат голямо внимание на спортните автомобили. Участието в редица състезания обаче не било достатъчно да се напомпа имиджа на компанията в Щатите. Тогава японците се сетили за Европа, където независимите италиански производители често модифицирали вече съществуващ автомобил и го пускали на пазара в лимитирана серия.

През 1965 г. на пазара се появила двуврата версия Coupe на Fairlady, която била разработена съвместно с Yamaha и получила името Silvia.

 

 

За дизайнът помогнал Албрехт фон Гьорц, който е известен главно с работата си по роудстъра BMW 507. Това, което прави тази кола невероятна, е изчистеният външен вид на купето. Външните панели са ръчно изработени, а заварките и всички фуги били замаскирани умело, което кара купето да изглежда като издълбано от голям стоманен блок.

Механиката била взета директно от Datsun Sports 1500, който бил подобрен през 1965 г. и вече се казвал Fairlady 1600. Двигателят е 1.6-литров с четири цилиндъра и мощност 96 к.с., а скоростната кутия е механична и има 4 предавки. Заедно с теглото си от 977 кг, Silvia предлагала добра динамика, без да впечатлява с нищо особено.

За нещастие обаче, колата струвала скандалните 11 700 долара, за които по това време е можело да си купиш Ferrari 275 GTB V12. Споменахме ли, че били произведени едва 554 такива коли.

 

От Banovsky Car Of The Day .

за автора

Ако са коли, нека са стари. Под стари разбира всичко, което може да е карал дядо му преди първата си целувка. Моторспорт. Да разбере какво свири в гайдата е една от основните му цели в живота. Meчтата му е да си направи маса от V8 блок на AMG. Пита се "Къде отидоха истинските коли?"