Mъчи ни едно противоречие. Най-популярните автомобили в Европа са и най-скучните. Като се замислиш, хечбекът  е първият избор на всеки здравомислещ и средноразполагащ с пари човек на Стария континент. На практика хечбеците са навсякъде, за което има съвсем основателна причина. Достъпни са като цена, изглеждат добре и са подходящи за почти всеки случай. Проблемът е, че класическите хечбеци доста ни доскучаха в последно време.

Лидерите в този клас са едни и същи и еволюират почти незначително с пристигането на всяко следващо поколение. Имаме нужда от глътка свеж въздух. В паралелна вселена от Азия щеше да дойде уравновесен и добре композиран модел, който да притесни Volkswagen Golf, а от Италия щеше да се появи нещо по-пикантно и интригуващо от Renault Megane RS и Ford Focus ST/RS. Уви, това така и не се случва. А и няма изгледи да се случи.

И преди да ни нападнете, о, вие, фенове на Toyota, Fiat, Hyundai и т.н., ще кажем, че винаги подхождаме позитивно към всеки нов опит на дадена компания да пробие в пренаселения и ожесточен сегмент. За нещастие, много рядко тези опити са успешни. И то само в някаква степен.

 

С подобни мисли в главата наскоро се срещнахме с Nissan Pulsar. Помним как в началото на миналата година чухме за новия японски модел, който още тогава заяви амбициите си да победи утвърдените играчи на собствената им територия – Eвропа. Тогава много ни хареса името, както и външния вид на колата.  Към останалото проявихме здравословен скептицизъм.

На живо Nissan Pulsar се оказа доста приятен автомобил. Чисто визуално компанията някак си е успяла да избяга от онзи толкова начупен и почти досаден дизайн, който накара повечето корейски и японски коли да изглеждат еднакви в последно време. Трябва обаче да признаем, че задницата лесно може да бъде сбъркана с тази на някой Hyundai, Toyota или Lexus.

Голямата изненада е вътре. Pulsar има сдържан, но модерен интериор, който е прекрасно сглобен – точно какъвто трябва да бъде интериорът на всеки европейски хечбек с амбиции. Задният ред седалки е доооста просторен, шумоизолацията е страхотна, а мултимедията се управлява по-лесно от детско камионче с дистанционно. От онези евтините, които вървят само напред и назад.

Не ни хареса окачването, което намираме за нервно. На пътища с хубав асфалт забележки нямаме, но при дребни напречни неравности окачването започва да резонира и да става шумно. Всичко това има само една хубава страна – кара те да намалиш скоростта и да бъдеш по-внимателен. Лошото е, че се чувстваш потиснат от собствената си кола.

Двигателите. Тук е голямата уловка. За да се бориш с лидерите, трябва да предлагаш много и разнообразни двигатели. Nissan Pulsar предлага три броя. Имаш на разположение 1.2 бензин със 115 к.с., 1.5 дизел със 110 к.с. и 1.6 турбо бензин със 190 к.с. Това е.

Има две гледни точки за тълкуване на горепосочената информация: а) Nissan е разумна компания, която е преценила, че тези три двигателя са достатъчни за основния таргет от клиенти и б) японците излизат да се бият със самурайски мечовe срещу немски тежки картечници.

И трите двигателя са чудесни. Базовият бензин е модерен и пъргав, по-слабият бензин е утвърден през годините и потресаващо икономичен, а 1.6-литровото турбо сме го карали в Juke, с който истински се забавлявахме. Но къде са мощните дизели, например?

Nissan Pulsar ни харесва. Като цялостна окомплектовка със сигурност е сред най-добрите в този клас. Той е качествен, добре сглобен, разумен и комфортен. Въпросът е обаче, че му липсва онази част от характера, която би накарала обикновените потребители да се превърнат във фенове. Добрата новина е, че голямата част от клиентите ще наблегнат върху цената, а с оглед на стандартното оборудване, тя е повече от добра.

Nissan Pulsar
СЪОТНОШЕНИЕ HP/FUN3
УМЕНИЕ ДА ВЪРВИ НАПРЕД8.2
ВИЗУАЛНО ПРИВЛИЧАНЕ5
#AB ФАКТОР3
ОЦЕНКА ОТ СЕРИОЗНА МЕДИЯ8
ИСКАМЕ ДА НИ ВИДЯТ В НЕЯ7
5.7= SUM
оценка от читателя: (7 вот)
8.5

за автора

На десктопа си има хвърлящо огън Ferrari 333 SP от Льо Ман. Търси характер в колите, което понякога го кара да пренебрегва сухата техническа информация. Обожава груби турбо мотори. В гаража му е паркиран Golf Mk1, който е в процес на реставрация. От 5-6 години.

  • nikito_blend

    Нисанчето за парите си е доста добро. Има богато оборудване и разумни двигатели. Липсва му такъв с който да влиза в малкия данък. С такъв (100 к.с.) разполагат и Хонда и Мазда.