С този червен батмобил японците ще участват в Льо Ман. Дано е по-успешен от Delta Wing

 

Началото на всяка следваща година ни кара да чакаме с нетърпение новите сезони във Формула 1 и Световния шампионат за издръжливост WEC. През първите два месеца отборите се надпреварват да представят новите си автомобили, с които ще се състезават. Ето например Nissan, които през тази година ще атакуват “24 часа на Льо Ман” с нов радикален прототип. 

Той се казва Nissan GT-R LM Nismo и с него японците са се опитали да експлоатират технологиите и правилника по такъв начин, че крайният продукт да не прилича на останалите коли от върховата LMP1 категория.

Успели са. Освен че изглежда различно, новият автомобил има предно предаване, което е истинският wow ефект. Двигателят е 3.0-литров туин-турбо V6 бензин и е монтиран отпред. Монтиран е в предната част и работи със система за възобновяване на енергията от спирачките ЕRS. Тя се съхранява в батерия, след което се използва, за да подпомагне ускорението. Интересното в случая е, че допълнителната мощност може да се изпраща както към предните, така и към задните колела – в зависимост от нуждите на сцеплението и добрите времена на писта.

Nissan GT-R LM NISMO

Общата мощност достига 1250 к.с.

Автомобилът все още е в процес на разработка, а от Nissan съобщават, че едно от най-големите предизвикателства е да намалят теглото на машината. Иновативното задвижване позволява на инженерите да заложат по-малък бензинов резервоар, но от друга страна системата сама по себе си е твърде тежка.

Целта е теглото да не надхвърля 880 кг.

От компанията уточняват, че мощността се изпраща назад с помощта на доста дълъг карданен вал, който е свързан със заден диференциал, който с помощта на две полуоски прехвърля въртящия момент към две малки трансмисии, които се грижат за задвижването на задните колела.

Nissan GT-R LM NISMO

Идеята е, когато предните гуми започнат да не се справят с огромния въртящ момент (което ще бъде често), излишъкът да се изпраща към задните гуми.

Предните гуми са доста по-широки от задните, колкото и странно това да звучи за един спортен автомобил. От компанията уточняват, че отпред каучукът е с широчина 335 мм, а отзад – 230 мм.

Nissan GT-R LM NISMO

Цялата кола изглежда коренно различно от това, което сме свикнали да виждаме в този клас. Това, разбира се, се дължи на концепцията с предно разположен двигател. Центърът на най-високо аеродинамично притискане е преместен напред, за да се осигури и по-голямо сцепление за предните колела.

Нямаме търпение да видим това чудо на пистата и силно се надяваме да е по-успешно от Nissan Delta Wing.