Nissan GT-R е автомобилната дефиниция на Кайджу, „родът“ японски „странни зверове“, които по традиция сеят смут, смърт и разрушения в големите градове. Последната мутация на поколение R35 Godzilla атакува Ню Йорк.

Колата наистина е брутална, особено сравнена с Porsche например. Докато 991 Turbo може да бъде и кротко, да не бъде нервно, да вози умерено комфортно и да не издава странни звуци, то мнението на GT-R не винаги съвпада с това на шофьора му. Природата на GT-R е доооста по-дива, особено изразена чрез Nismo модификацията, но и в стандартната спецификация тя е много явна. Godzilla е по-груба, по-агресивна в ежедневието и подобно на Кайджу създанията, градът далеч не е естественият ѝ хабитат. При покупката на колата клиентът подписва специален документ, че е запознат с най-различните шумове и тракания, които могат да възникнат по време на движение. Не защото колата се счупи, а просто защото така е направена. Е-фек-тив-ност, комфортът е на заден план.

2017 Nissan GT-R

Никога няма да забравя как при маневрирането с един 2014 R35, при превключване от A на R (при GT-R я няма класическата PRND подредба на буквите; PRNAM вместо това), от трансмисията отекна силен тежък шум – нещо напомнящо на удар с чук по чугунен радиатор. „Е..х и мамата“ май-логичната ми първата мисъл. Колата обаче бе напълно изправна, а придвижването с постоянна скорост от 50-ина км/ч също бе съпроводено със странни жужения, звуци, потраквания, сякаш GT-R постоянно прави нещо там долу. И е точно така, купето постоянно се настройва без да го крие. Ужасно ефективна кола, която почти изисква костюм за летец-изтребител, когато се развърже извън града и особено на писта.

2017 Nissan GT-R

Но, към новото издание на актуалното поколение R35, при което се бележи най-сериозният ъпдейт на колата откакто тя излезе през 2007 г. Супер футуристичният ѝ дизайн се оказа толкова успешен и напредничав, че дори днес, почти 10 години по-късно, когато застанете пред първия R35, не ви идва на акъла да кажете „Пфф, тая кола колко остаря…“ Напротив. Та, 2017 GT-R е най-видоизменен, както отвън, така и (особено) отвътре. Предницата е с по-големи отвори, нова решетка, готини фарове, джантите са нови. Отстрани почти не се виждат промени, а отзад свеж е дифузьорът и накрайниците на новата титаниева изпускателна система.

2017 Nissan GT-R

През тези почти 10 години, Nissan не спря да попипва Godzilla, почти всяко лято имахме нещо ново, леко оптимизирано, за да стане колата още по-брутално ефективна. С тази акция обаче, GT-R R35 за пръв път получава сериозна модернизация на интериора. Новият волан веднага се набива на очи, перата му за смяна вече не са „Infiniti“, готини, изцяло метални, а въздуховодите са тотално променени като позиция и форма. Централната дюза, която досега седеше, като сложена в последния момент е останала без място, поради уголемения вече 8-инчов дисплей. Въздухът вече влиза през правоъгълни сопла под него. Старт бутонът е мигрирал напред, карбон, кожа, всичко изглежда доста по-луксозно и цивилизовано. От Nissan специално отбелязват, че седалките са по-удобни.

Godzilla е по-цивилизована и откъм шум. Стъклата са шумоизлиращи, а колата има допълнително нещо наречено Active Noise Cancellation, което явно също я прави по-търпима. С две думи – 2017 Nissan GT-R е с по-изтънчени маниери. Което не значи, че не може да ви скърши гръбнака, когато бъде сръчкан с пръчката. Двигателят е оптимизиран за пореден път, като сега 3,8-литровият битурбо V6 дава 565 к.с. (20+). Все още няма данни как те са се отразили на динамиката, но вероятно скокът няма да е толкова драстичен.

R35 GT-R е по-готин от всякога, с по-изразена културна черта на характера, и с леко изострена агресия. Това най-вероятно е и последното издание на тази генерация, преди да дойде R36, за който се говори че ще бъде хибриден. Нека обаче се порадваме на този динозавър и да изчакаме възпитателната програма на Nismo…