На 3 януари Михаел Шумахер навърши 46 години. Надяваме се този рожден ден на Шампиона да е бил по-добър за него и неговото семейство. През миналата година Шуми посрещна рождения си ден в кома след нелеп инцидент по време на ски. Казваме всичко това, защото сметнахме за редно не просто да разтягаме локуми за възможностите на Шумахер за пълно възстановяване, а за да свалим шапка пред един от гениите зад волана. Ще се опитаме да го направим, подсещайки ви за първата победа на германеца с екипа на Ferrari.

Годината е 1996-а и Скудерия точно е привлякла Михаел от отбора на Benetton, с който той е спечелил последните два шампионата. Идеята е Шумахер да върне славата на изпадналия в десетилетна криза италиански отбор. По това време болидът от Маранело изостава в технологично отношение от по-успешните коли на Williams например, но въпреки това, след първите тестове Шумахер казва, че колата е “достатъчно добра за спечелването на световния шампионат”.

Barcelona 1996

Е, това така и не се случва през 1996 г., но все пак през този сезон Шумахер дава на всички ясно да разберат, че следващата му шампионска титла не е далеч. Може би най-запомнящото се състезание през тази година е Гран при на Испания, когато небесата буквално се отварят. Пистата е наводнена, което винаги е повод за най-добрите да се отличат на пистата. Именно това състезание поставя Шумахер на една плоскост с гиганти като Аертон Сена, Алберто Аскари и Хуан Мануел Фанджо.

От полпозишън стартира Деймън Хил, втори е Жак Вилньов, а на втора състезателна редица е Шумахер. Германецът прави слаб старт, а заради лошото време първите обиколки взимат много жертви. Педро Лами, Рикардо Росет и Дейвид Култард отпадат още в първата обиколка. В крайна сметка Шумахер изпада до 7-ото място, но за разлика от другите пилоти, които се борят за оцеляване на пистата, той успява да изстиска максимума от психиката и от колата си – умение, което отделя добрите от боговете на пистата.

96ES-A155

Шумахер започва да се изкачва в класирането, а съотборникът му Еди Ървайн завършва в една от зоните за сигурност. Деймън Хил също изхвърча на един от завоите, успява да се върне и се озовава точно зад набиращия все по-голяма скорост Шумахер. В едва четвъртата обиколка германецът успява да изпревари Benetton-а на Герхард Бергер и се устремява към двамата водачи – Жак Вилньов и Жан Алези. Последвалите събития са определящи за цялата бъдеща кариера на Шуми. Ето какво пише официалният сайт на F1:

“До 9-ата обиколка Шумахер е на сантиметри от задното крило на Алези и го преследва ожесточено. В завоя “Сеат” Алези преценява, че условията са твърде рискови, за да се опитва да спре Шумахер, и Ferrari-то се изкачва до второто място. Както винаги в средата на 90-те, Шумахер сякаш се намира в свой собствен клас и състезанието му се развива коренно различно от това на всички други.”

В 12-ата обиколка Хил се завърта отново, а Шумахер успява да изпревари Вилньов, заемайки вътрешната траектория kd един от завоите на пистата. След това той е с поне 3 секунди по-бърз от всеки друг на пистата.

finish-formula-1-grand-prix-gp-win-mechanics-spain-wet-action-spray-rain-michael_2937984

Състезанието завършват само 6 коли, а крайното класиране показва, че Шуми завършва с потресаваща преднина от 53 секунди. На второ място завършва Алези, а Вилньов остава трети на 55 секунди.

Това е първата, но далеч не и последната победа на Шумахер за Ferrari. Той завършва сезона на трето място при пилотите, а Ferrari окупира второто място при конструкторите. Първата титла на Шумахер за Ferrari е едва през 2000 г., но именно Гран при на Испания през 1996 г. подсказва за грандиозните успехи, които му предстоят.

Искаме да го видим отново в кола!