Тази снимка е направена през септември 1953 г., когато Стюарт Люис-Еванс е млад и перспективен състезател. На кадъра виждаме 23-годишният британец, който между другото е бил много добър приятел на Стърлинг Мос. Люис-Еванс разтоварва своя състезателен автомобил от Формула 3 – Cooper 500 – от багажника на покрива на Land Rover Series 1.

Люис-Еванс е толкова успешен в началото на кариерата си, че бързо успява да си проправи път до елитните Гран при надпревари. Първото му състезание във Формула 1 е Гран при на Монако през 1957 г. Тогава англичанинът някак си успява да доведе своя меко казано несъвършен Connaught Type B до четвъртото място. Пред него са Фанджо, Брукс и Мастен Грегъри, които карат доста по-бързи и развити в техническо отношение машини.

Мениджър на Люис-Еванс във Формула 1 е младият Бърнард Екълстоун. Това е същият Бърни Екълстоун, който сега е шеф на компанията, контролираща Формула 1. Благодарение на бизнес нюха на Екълстоун и на пилотските умения на Люис-Еванс, вторият започнал да кара Vanwall заедно със Стърлинг Мос още през втория си сезон в шампионата. Годината е 1958 г. и сезонът тръгва добре за Vanwall със серия от победи и подиуми.

3363

За съжаление, пистата, на която Люис-Еванс дебютира, отнема неговия живот само година по-късно. Двигателят на неговия Vanwall блокира по време на Гран при на Мароко, от което следва ужасяващ инцидент. Люис-Еванс е транспортиран до английска болница, където умира 6 дни по-късно.

Stuart Lewis-Evans - Vanwall - 4th

Напълно възможно е Люис-Еванс да се бе превърнал в една от легендите на Формула 1. Младият британец доказва, че може да поддържа темпото на гиганти като Мос и Фанджо, а амбицията му си личи и от тази снимка.

Vintage-Formula-1-Stuart-Lewis-Evans

Платформата върху този Land Rover е дело на самия пилот и неговия приятел Тони Харис. Конструкцията не изглежда особено сигурна, но без нея младокът е нямало да може да пътува до различните писти във Формула 3.

Това е новият ни wallpaper. Надяваме се и твоят.