Porsche 912 e кола с тъжна съдба. Тя е като по-малкото братче, което винаги остава в сянката на батко си и малко хора откриват потенциала и таланта му. Идеята за създаването на Porsche 912 се появява, след като германците започват да се опасяват, че новата им 911-ка ще бъде твърде скъпа и това ще свие пазарния им дял.

Била създадена модифицирана версия на двигателя Type 616, използван в Porsche 356. Той имал само 4 цилиндъра (911 разполагал с 6-цилиндров агрегат) и имал по-ниска мощност, но за сметка на това бил по-лек и по-икономичен. По това време мнозина смятали, че 912 се държи по-добре на пътя от своя именит колега. По-малкото екстри допълнително спомогнали за намаляването на теглото и цената. В крайна сметка колата спирала кантара на 965 кг.

Porsche-912-7-1480x987Първото поколение на 912 се произвеждало между 1965 г. и 1969 г., а в Porsche били изключително доволни от пазарното представяне на колата, която се продавала доста по-добре от 911. Според експерти по автомобилна история 912 e спасителят на компанията, която не е имала шанс за оцеляване, разчитайки единствено на 911.

Колата на снимките е произведена през 1968 г. и е от т.нар. restomod (от реставрация и модифициране) машини. Купена е в Щатите и е изпратена в Дубай, където е била възстановена и подобрена. Всичко започнало с пълно разглобяване на купето, двигателя и трансмисията. Работният обем бил увеличен до 1750 куб. см., а окачването получило модерни компоненти. И понеже колата била адски ръждива, механиците изрязали изгнилите компоненти и ги подменили с нови.

Porsche-912-16-1480x987

Била добавена и централно разположена система за пълнене на резервоара, вдъхновена от версията RSR, а по-голямата част от външните декоративни детайли и емлбеми били премахнати. Джантите са класически модел Fuchs от 1968 г.

Интериорът на тази изкусителна таратайка подхожда на нейния външен вид, а голите алуминиеви детайли добавят състезателен привкус.

Класика.