VW Golf MK1 GTI не е нито впечатляващ, нито много мощен. Това значи ли, че колата на снимката не е Golf?

 

Гледайки тази снимка, в ума ти изникват няколко въпроса? Защо му е на някого да причинява нещо подобно на миролюбивия Golf MK1 – моделът, който през 70-те основа класа на хот-хечовете, но никога не се е славил с кой знае какво спортно поведение. Обидно ли е за модел, на чиято табелка е написано “Made in West Germany”, воланът да се намира от дясната страна? И, ако някой е решил да се забавлява, защо толкова радикално? Forge Motorsport дава отговорите.


Британската компания от Глоучестър започнала работа по проекта през миналото лято. Първоначалната идея била в двигателния отсек да бъде “насаден” 1.8-литров турбо двигател от Golf MK4. И както винаги се случва, когато сме започнали, нека го довършим докрай.

Гурутата разпарчетосали цялата кола, докато стигнали до голата рамка, която започнали да модифицират. Както е добре видно от снимките, всички ненужно от интериора е било премахнато, а вътре са сместени състезателен ролкейдж и спортни седалки Cobra.

За вдъхновение е ползван Berg Cup шампионата, от който е заимствана визията. И понеже купето на MK1 е изключително паянтово, всички заварки са били подсилени а предпазната клекта е вързана с бомбетата на амортисьорите. Допълнителни стабилизатори са били заварени и от бомбетата до предната греда на двигателния кош.


Двигателят е със заводско означение AGU, но от него е останал оригинален само блока. Дори той не е запазен във фабричен вид, тъй като диаметъра на цилиндрите е увеличен с 2 мм. Най-жалкото е, че никой не казва колко коня има под капака. От използваните части обаче, степента на сгъстяване от 9.25:1, както и от големите 830-кубикови горивни инжектори, прогнозираме около 350 к.с.


Турбината е подменена с такава, доставена от специалистите в областта Garrett. Точният модел е GTX2860, което леко ни разочарова, защото в българия знаем Golf-ове с доста по-големи.

Forge Motorsport са специалисти в изработката на детайли от алуминий, което ясно личи и от използваните алуминиеви радиатори, интеркулери и блоу-оф клапана (онова бляскавото нещо, монтирано точно преди дросела).

За да се справят с критичния за колите от тези години баланс на тежестта, от Forge са изместили цялата охладителна система в задната част на колата. Термолентата, с която е омотан downpipe-a не е подсигурена с никакви скоби. Предвиждаме разплитане.Точно заради това, в задните странични прозорци (които подозираме, че са произведени не от стъкло, а от по-лекия лексан), са прокарани специални въздуховоди.

Вътре положението е полу-ралиджийка, полу-дрифтърка. Какво ще рече това? Има го онзи мъжкарски и биткаджийски характер на рали автомобилите, но подправен с ненужен според нас bling bling. Виждаш ли сивата кутия, разположена точно пред пасажерската седалка? Това е централата, която управлява цялата работа на двигателя. Вадиш лаптопа, бъцкаш му кабела в нея и бърникаш горивната и въздушната карти. Звучи лесно, но не е. В случая е използвана централа OMEX 710, която поддържа анти-лаг, лаунч контрол, както и всичко останало, което ти е съвършено ненужно в ежедневието.




Изпускателната тръба е в десния праг. Хвърля огън! Окачването е KW и е специфицирано за Berg Cup. Получаваш настройки във всички посоки и, уверяваме те, скандална твърдост.

Щракалки на килограм. За перката на радиатора, за горивната помпа, за фаровете. Чувстваш се като пилот. На рали кола или изтребител, ти избираш.

Раздут до безобразие
Пълен боди кит, огромно предно крило, шестбутални апарати, скандално изнесени навън джанти (9х15 инча Compomotive), както и съпровождащите ги огромни раздувки на калниците. И отзад има крило, което е нужно, но не ни харесва.

Всичко много добре. Обаче ще си позволим да имаме мнение за този автомобил. НЕ ни харесва. Направен е с цел show car, мотивиран е от Berg Cup, което отхвърля предното, изсипани са адски много пари, а качеството на изработка не е нищо особено, има зверски части, но недостатъчно ясна идея каква точно идея се гони. Виждали сме и по-добри разработки. Не че ще откажем тази на Forge, но нали сме си хейтъри. 🙂




за автора

Ако са коли, нека са стари. Под стари разбира всичко, което може да е карал дядо му преди първата си целувка. Моторспорт. Да разбере какво свири в гайдата е една от основните му цели в живота. Meчтата му е да си направи маса от V8 блок на AMG. Пита се "Къде отидоха истинските коли?"