Мitsubishi 3000GT никога не получи любовта, на която се радваха друтите японски спортни купета от неговото време – Toyota Supra, Honda NSX, Mazda RX-7 и Nissan Skyline. Струва ни се странно, имайки предвид, че това е отличен автомобил, особено в изпълнението VR4, за което става въпрос във видеото на MotorWeek.

Момчетата от американското издание се възхищават на изключителната стабилност и поведението на тежката машина на писта. На улицата пък, Mitsubishi 3000GT VR4 предлага ненадминат от конкуренцията комфорт, благодарение на своето адаптивно окачване и луксозния салон.

Ускорението от 0 до 100 км/ч се случва за едва 4.9 секунди, което е изумителен резултат за ерата, в която колата излиза на пазара. На стандартната драг дисциплина 402 метра колата „дава“ 13.5 секунди, което не е зле и за днешните стандарти за уличен автомобил.

Освен адаптивно окачване, колата има и адаптивна аеродинамика, четири завиващи колела, четири задвижващи колела, както и куп други технологии, които разграничават 3000GT VR4 от всичко останало на пазара по това време. Тогава обаче, клиентите изглежда не са се впечатлявали толкова много от напредничавите технологии, колкото днес, тъй като не много от тях се решават да си купят модела. Жалко.

 

  • Ilian Nachev

    Всъщност, Мицубиши продава повече 3000ГТ коли, отколкото Тойота, Нисан и Мазда продават техните еквиваленти взети общо в Съединените Щати!