JCW е нещо специално.  Името John Cooper Works  се появява през 2000-а година като тунинг ателие. Няколко години по-късно става част от MINI и влиза в портфолиото на BMW. Те правят бързи MINI-та. Не влизат в правия път и продължават да вядят обикновено малки коли, които друсат, движат се бързо и не им пука за околния свят. 

 

 

Това, че новото MINI има 231 коня въобще не е важно. Достига 100 км/ч за 6.1 секунди с автоматичната кутия. Обезпокоителното днес е че т. нар. хотхечове достигат вече по-сериозни нива на „спортно”. Те са на крачка от ускорение под 6 секунди например. Това ги слага в графа автомобили, които наричаме  „прекалено бързи”. И то по днешните стандарти, когато Bugatti Veyron е вече на 10 години. Ние няма да кажем, че е прекалено бърза, защото бързото е state of mind. Но JCW е способно, да.

 

 

 

През годините JCW винаги е била градска кола, която може да вдигне до 240 км/ч без особена драма и да бъде удобна в града, където да взима завои с ръчна. С всяко едно поколение JCW прави дупката между двете крайности все по-голяма. Става еднакво добър и в двете задачи.

 

 

Старият 1.6 двигател беше вълшебен. Може би най-недодяланият турбо мотор в годините си. С огромна турбо дупка и гигантски въртящ момент с torque steer и всичко останали екстри. Новият е тотална противоположност. По-голям, с по-големи резерви и усещането, че може много повече, а 231 коня от 2 литра са достатъчно. Спрямо Cooper S това са 10% повеще мощност и 23% повече нютони от нова всумактелна и изпускателна система, нови бутала и ново турбо. Дупка няма, но има залепянето за седалката и най-хубавото е, че гърленият звук отново е тук и е по-готин отвсякога.

Карахме мрачно зеленото JCW с 6 предавки на плюсче и минусче. Има асистент за низходящите и възходящи предавки, което означава pop и bang на всяко бутане напред и назад. Китката ми се схване от сменяне на предавките по аналоговия начин в кола с автоматична кутия. Но е забавно, защото горна предавка е теглене назад, а долна бутане напред. Като на стар пистов Megane от зората на милениума. Тази е също толкова рязка и категорична, но е много по-здрава. Да! За прогреса.

 

 

Окачването е там. Всекидневно твърдо и ще се остане твърдо. Натегнати пружини и амортиьори отпред, по-леки и здрави опори и носачи, нови стабилизиращи щанги и т.н. Има механичен диф, също като последното MINI GP, с междинен карданен вал под двигателя който позволява да се монтират две еднакво дълги полуоски.

Това те кара да й се отдадеш сякаш не ти пука за 3-те литра повече разход. Тук в aboutcars.bg наричаме това моторна нирвана. Тогава свикваш с него и то започва да блести. Доверяваш му се, взимаш всичко от него. Това го имаше и в старите MINI-та след 2001-а година, но тук повече от всякога си личи, че това е премиум продукт. На пипане е солиден и на каране е солиден сякаш допълнителния пласт BMW върху всяка една част му се е отразило. За хубаво.

Ще й взимате здравето, защото те кара да станеш хулиган и то от безрасъдните, осъзнаващи, че това не е проект, a нова кола, която сигурно няма да се счупи. Упралението също добавя към адреналина – хиперактивно, изпълнено с напрежение.

 

 

 

Интериорът е разхвърлян и претрупан. Запазил е голямата окръжност в средата, но сега, когато там няма скоростомер, е просто излишен детайл. Преди беше супер. Сега много неща не са по нашия вкус, но за нас опаковката винаги е била на заден план. Феновете карат MINI заради тръпката. Суетата от черни линии върху British Racing Green са черешката на тортата. Отбелязваме всякакви диодни светлини, които светят с причина и без причина, но не ни дразнят, защото са част от общата картина. Ако наистина харесваш карането на тази кола, обикновено не губиш поглед в интериора. 

 

 

 

 

Не разбрахме изцяло третото поколение MINI. To e по-луксозно и по-размито. Парадоксът  се крие в резултата от всички нововъведения. Прави го по-добро всеки ден. В JCW всичко си идва на мястото за нещо специално. Никой не може да бие директното и леко управление 600-те кг старо Mini . Спрете да искате това от всеки нов автомобил.

 

 

 

MINI 3-Door John Cooper Works
СЪОТНОШЕНИЕ HP/FUN7.5
УМЕНИЕ ДА ВЪРВИ НАПРЕД9
ВИЗУАЛНО ПРИВЛИЧАНЕ6
#AB ФАКТОР6.9
ОЦЕНКА ОТ СЕРИОЗНА МЕДИЯ7.8
ИСКАМЕ ДА НИ ВИДЯТ В НЕЯ6
7.2= SUM
оценка от читателя: (2 вот)
6.0

за автора

Колите са две. За возене или болки в гърба. Предпочита малки коли с ниско тегло и висока мощност. Добрата кола има двигател зад две седалки. Цени детайлите и високото качество на изработка в новите автомобили също толкова силно, колкото мириса на застояло масло и стари кожени седалки.