Tози път закъсняхме, закъсняхме много. Бяхме първата медия, която имаше шанс да покара новия Clubman Cooper S и какво направихме ние? Прехвърлиxме снимките в харда и се покрихме.

 

Харесваме MINI-та, не е трудно. С четирите главни букви, защото това е името на компанията, която познаваме от 2001-а година насам. BMW прави най-добрите мотори, за някои автомобили, а от 15 години насам и британски бранд с немски инженеринг в Оксфорд.

 

Обикновено всички  са с три врати и са адски забавни, сърдити, но винаги позитивни коли, достатъчно малки, за да ги обичате и достатъчни големи, за да има за какво да се хванете, задавайки ви оригиналния въпрос “И са к’во, до морето как е?” от водач на комби с въдици в Тhule. Как да му обясните, че ви се ходи на друг филм?

 

MINI-Clubman-Cooper-S

 

С течение на времето всяко ново МINI става все по-голямо и става все по-трудно да го защитаваш. Със сигурност е по-бързо, “по-лъскаво”, но и по-скъпо. Някои ще кажат, че е по-малко забавно. Реших да си замълча преди да кажа някоя глупост. Но сега, когато ги виждам по улиците, ще бъде обстоятелствен и описателен, за да приключа като пълен шизофреник.

 

Обикновено ревюто на Clubman Cooper S започва с подсказващ за сълзливост параграф, чиято главна теза е липсата на третата “clubman” врата. Nobody gives a s**t. Тя беше най-лесното нещо за мразене в стария Clubman. Беше тежка, отвяряща се наобратно врата, която в UК се намира от грешната страна, откриваща съвсем малко повече място за достъп до задния ред седалки и то, ако успееш да прескочиш колана. Парадоксът бе, че веднъж настанил се отзад за пътника имаше място, а седалките бяха все така кожени. Старият Clubman беше най-готиното комби, което само собственикът му знаеше, че е комби.

 

 

 

Новият не може да го сбъркате. Има четири врати, релси на покрива и е по-дълъг от Countryman. Абсолютно комби си е, но пък адски луксозно. Сега собствениците на новия Clubman знаят, че карат помпозен практичен автомобил, защото кой друг, ако не MINI ще предлагат син кожен салон с контранстни шефове в бургундско червено?

 

MINI-Clubman-Cooper-S-on-the-street

 

В крайна сметка в някакъв момент от живота всички искаме деца, докато не опиташ да сложиш детска столче в MINI Hatch. Компанията ни заплашваше, че ще направи автомобил за млади семейства и явно не се шегуваше. Ако сте на пазара за Clubman, то сигурно се оглеждате за BMW 2 Active Series или X1, с които нашия Clubman споделя една платформа. Ето защо това е първото 4×4 MINI, което стои близо до асфалта.

 

Това е от снимките е само на предно, с 8-степенна (за повече комфорт) ZF автоматична кутия, Cooper S с 2-литров турбо бензин със 192 к.с. и междуосието на Rolls-Royce. Не очаквайте динамиката и игривия характер на стария Club, кажете здравей на изтегнатите крака и втори ред седалки по-просторен от този на Серия 3 Touring. Вече разбирате накъде бия. Вичко е различно и не ни харесва, но тези, които ще я купят искат точно това. Правило е, че шантавите коли не правят пари.

 

 

Ексцентрична е и лесно може да се впечатлите и винаги ще има за какво да се хвалите, когато возите някого за първи път. Рингът около централния дисплей свети в няколко десетки режима, издава готини звуци, има head-up дисплей, вложки на вратите с различни цветове диоди,, дори антена, която свети, за да не си изгубите колата на паркинга. Има си дори огледала, които прожектират новото MINI лого, когато отключите автомобила… Листата с опции е дълга… Като на всяка премиум кола.

 

В края на деня си остава MINI – брандът, който отдавна не прави най-малките коли на пазара, но пък прави супер коли и намира нови фенове всеки ден. Днес Clubman е алтернатива на всяко BMW Серия 3 комби. Споделя всички технологии и разполага с екстри, които ще откриете само в автомобил със същата емблема. По-евтин. По-икономичен. По-готин. Да, на предно e, но така или иначе  всички купуват xDrive.

 

MINI-Clubman-Cooper-S-on-the-street

 

MINI Clubman Cooper S
СЪОТНОШЕНИЕ HP/FUN6.5
УМЕНИЕ ДА ВЪРВИ НАПРЕД7.5
ВИЗУАЛНО ПРИВЛИЧАНЕ7
#AB ФАКТОР5
ОЦЕНКА ОТ СЕРИОЗНА МЕДИЯ7.5
ИСКАМЕ ДА НИ ВИДЯТ В НЕЯ4.9
6.4= SUM
оценка от читателя: (2 вот)
5.0