Няма нищо по-класно от джентълменски състезателен автомобил, който носи белезите от битките, водени през годините. Тези автомобили са свикнали на сурово отношение, боята им никога не е била пастирана, а гумите им са сменяни по-често от маслото. Като този McLaren M12GT, който е бил модифициран за улично ползване. Ако поставим до него няколко от сегашните „hardcore” бегачки (Porsche 911 GT3 или Ferrari 458 Speciale), рискът да им се изсмееш е доста голям.

Компанията на Брус Макларън е имала за цел да произведе 50 такива коли, за да може да хомологира колата за състезателните шампионати в Европа. В крайна сметка се оказало, че задачата е по-трудна и скъпа, отколкото инженерите си мислели, което ги принудило да спрат преждевременно. Били произведени само 8 такива коли, една от които гледаш в момента.

Започва живота си като частен M12 Can-Am състезателен автомобил и е последното произведено M12 с отворен кокпит. През 1972 г. участва в две официални състезания с Пийт Шърман зад волана, но не постига нищо значимо на пистата. През 1976 г., по поръчка на тогавашния собственик Лари Кросан, шасито и двигателят Chevrolet V8 big-block са окомплектовани със затворено купе от M6. Преди да купи колата, Кросан се влюбва във външния вид на M6 и мигновено го пожелава. Открива тази кола и я купува, без дори да я погледне.

dsc_7299

След много похарчени пари и стотици часове труд, колата най-накрая е завършена и регистрирана в Калифорния. След това е препродавана няколко пъти, като всички предишни собственици се обединяват в трогателните си спомени за колата. Историята пази няколко цитати: „Предницата започваше да се надига при 210 км/ч и колата губеше сцепление!“ и „Това е най-плашещият son-of-a-bitch, който някога съм карал“, например.

В момента колата се продава в Германия и чака новия си собственик, който да я кара по улиците. Има дори мигачи, което е очарователно за бивш състезателен автомобил. Липсва само крайно гърне, което е сериозен проблем, защото този big-block в състезателна спецификация може да ти разкървави тъпанчетата. Поне ще е със стил.