Руснаците никога не ги е бивало в конструирането на автомобили. За сметка на това те са много добри с камионите, военната и строителната техника, оръжията и тн. Руснаците обичат и големите размери. Те създадоха най-големия хеликоптер, най-големия реактивен самолет, а сега те подсещаме, че и най-големият камион е тяхно дело. Напомня ни на динозавър.

mzkt7

Казва се МАЗ-7907 и е разработен по време на Студената война – през 80-те. – от Минския автомобилен завод, известен с абревиатурата МЗКТ. Неговата цел е проста – да превозва новата междуконтинентална балистична ракета РТ-23. Тя може да носи до 10 индивидуални ядрени бойни глави и да удари цел на разстояние от 10 000 километра. По една случайност разстоянието между Москва и Лос Анджелис е горе-долу такова.

Имало обаче проблем. РТ-23 тежала над 100 тона, а по това време нямало машина, която да може да транспортира нещо с това тегло. Първоначално ракетата била превозвана с влакове, но през 1983 г. било решено да бъде конструиран специален камион за целта.

Две години по-късно първите две машини МАЗ-7907 били готови. Всяка една от тях била дълга 28.1 метра, широка 4.1 метра, а кабината била висока 4.45 метра. Товароносимостта била потресаващите 150 тона, а окачването било с голям ход, за да може да се справя и с пресечена местност.

Задвижването се осигурявало от два газотурбинни двигателя, използвани и в авиацията. С тяхната мощност от 1250 к.с. се произвеждал ток, който пък захранвал 24 индивидуални електромотора, всеки от които бил разположен на отделно колело.

1332250154_truck-auto.info_maz-mzkt-7907_8

Точно така, руският Голиат има 24 колела.

За да намалят максимално радиуса на завой, инженерите предвидили 16 завиващи колела. Това означава, че първите четири и последните четири оси могат да се въртят в една и съща и в противоположна посока една спрямо друга, за да осигурят оптимален радиус на завиване за конкретните условия.

Според информация на mail.ru през 1996 г. този динозавър на снимките е бил използван за превозването на 88-тонен кораб от река Березина до езерото Нарач в Беларус. По време на изпълнение на задачата си камионът е успял да поддържа скорост от 20 км/ч в отделни отсечки от 250-километровия си маршрут. В крайна сметка машината се повредила и трябвало да бъде изтеглена до крайната си цел. Руска му работа.