Maserati 200SI е кола с тежка съдба. С нея италианците са искали да представят достоен заместник на популярния и много успешен модел A6GC, а впоследствие колата е попаднала в ръцете на едни от най-големите имена в моторния спорт. Карол Шелби е карал такава, а Стърлинг Мос дори печели първото място в Trofeo Supercortemagiiore през 1956 г., но с еволюиралата версия 250S. Тогава германецът побеждава 4 Ferrari-та 500TR, което май е достойно за уважение, не мислиш ли?

Maserati-200SI-2

Автомобилът на снимките има значителна историческа стойност. Това е първият произведен автомобил от серията 200S, а впоследствие е модифициран до спецификацията 200SI, което се случва през 1956 г. Ако се чудиш какво означават буквите “SI”, те идват от Sport Internazionale и показват, че колата отговаря на всички стандартни международни състезателни изисквания по онова време.

Maserati-200SI-3

Първите три коли били създадени от Maserati, а алуминиевите купета били дело на Celestino Fiandri. Разбира се, алуминият е бил оформян ръчно…с чукове, след което отделните детайли били заварявани. На конкретната машина заварките дори се виждат, което я прави още по-интересна.

Maserati-200SI-4

Двигателят е 2.0-литров DOHC със заводско обозначение 4C2F. Той бил взет директно от кола от Формула 2 и произвеждал впечатляващата мощност от 187 к.с. Двигателят има два горно разположени разпределителни вала и в голямата си част бил изработен от алуминий. Пълненето с гориво пък се осигурява от два двойни карбуратора Weber.

Maserati-200SI

Колата на снимките има номер на рамата #2401 и е имала късмета да се радва на дълъг състезателен живот. Най-големият й успех е бил през 1956 г., когато печели престижните състезания Trofeo Vigorelli, Gran Premio di Napoli и Gran Premio di Bari. В същата година автомобилът е първи в своя клас и в Гран при на Каракас. През 2010 г. пък това Maserati е обявено за най-добрия автомобил в своя клас в конкурса за класически автомобили Amelia Island.