Преди почти 60 години два Land Rover-а поемат епична експедиция, която е смятана за невъзможна. През 1955 г. – след няколко месеца яка подготовка, шестима британски студенти от Оксфорд и Кембридж, се качват на две идентични джипки Land Rover и поемат на първата истински мащабна експедиция по суша. И всичко това нямаше да е особено впечатляващо, ако не беше първият PR ход на британците, откъдето тръгва цялата репутация на марката, като производител на офроуд животни.Всичко е било добре замислено от маркетинговия екип на Land Rover по това време, който е счел за особено удачно да хвърли в шестмесечна битка с природата, две машини от новия си тогава модел. Началната точка е Лондон, а смелият екип е трябвало да се добере до Сингапур, който се намира на около 30 000 километра от там. Такива идеи е имало и по-рано, но никой така и не ги е реализирал, защото всички са обяснявали, че това е невъзможно.


Мисията невъзможна

Нали не си мислиш, че целият план е бил обсъден в университетската библиотека? Нищо подобно, шестимата сладури се събрали в кръчма на по бира и някой предложил да докажат, че Сингапур е постижима цел. Лошото е, че пичовете са нямали никакви пари, което ги е принудило да контактуват с много фирми и да ги убеждават да станат спонсори.Невероятният маршрут бил внимателно планиран през местности, които много смелчаци били пробвали, но никой от тях не успял да преодолее. И смелите Land Rover-и поели от Хайд Парк в Лондон, през цяла Европа и Близкия Изток, та чак до Тайланд, Малайзия и най-накрая Сингапур.
 

Там където асфалт няма

Теренът в Азия бил толкова враждебен, че на моменти просто не можело да се продължи напред. След като се завръщат, студентите споделят, че най-голямото предизвикателство била девствената пустиня между Дамаск и Багдад. Двете джипки се борили с пясъка, праха и слънцето в продължение на 14 часа, докато най-накрая успели да изпълзят.Керванът минал и през известната отсечка Ledo Road, която била построена през Втората световна война, за да могат западните съюзници да доставят амуниции за китайската армия от Индия през Бирма (това била алтернатива на разрушената от японците вече съществуваща отсечка). След края на войната пътят бил полуразрушен и там се наложило машините да преодоляват много реки, като междувременно се пазят от атаките на разни главорези. Това е и последното документирано преминаване през Ledo Road, преди пътят да бил затворен за постоянно.
През цялото време сигурно се чудиш какви модификации са били направени на двете машини. Ами, никакви. Както са излезли от завода, така са и тръгнали на път. Единствено са били направени специални вентилационни отвори в покрива, които да понижат температурата през деня и да намалят кондензацията през нощта, монтирани са допълнителни фарове, лебедка, както и допълнителен резервоар. Купетата пък са били боядисани в цветовете на двата университета.Всичко, с което са разполагали шестимата, е било получено като дарение. Двете машини са били дадени от Land Rover, а всичко останало до последната дреболия (уиски, таблетки за пречистване на водата и тн) е доставено от 80 различни фирми.


Шестима студенти пристигнали в Сингапур след шест месеца и шест дена. Екипажите постигнали много повече от това да изминат близо 30 000 километра. Те вдъхновили цяло поколение и циментирали репутацията на Land Rover като ултимативния производител на издръжливи офроуд машини. Между другото все същите качества бутат компанията напред и в наши дни.