Да си купиш кола в страна от Източния блок през 70-те е било много подобно на това да не си купиш кола в страна от Източния блок през 70-те. Чакало се е много, а някои хора така и не са успели да дочакат колата им да пристигне. Не и художникът от Минск Борис Каравкин, който бил твърдо решен да има кола. Затова си построил една.

Потресаващото е, че толкова години по-късно колата все още е в движение, а Каравкин дори иска да я подобрява. Смелият изобретател, който получил уменията си в оръжеен завод, където работил по време на Втората световна война, признава, че почерпил вдъхновение от колите, които виждал по научните списания през 70-те.

Каравкин проектирал колата си сам, а частите взел от местен магазин в замяна на рекламни постери, които рисувал.

Странната машина има сходни пропорции с AMC Gremlin, както и шантава задна колонка. Купето пък е боядисано в двуцветна оранжево-бяла схема.

Колата била завършена официално през 1973 г., когато се появило ново предизвикателство. Регистрацията на самоделното превозно средство била почти невъзможна, тъй като изискванията били строги, а Фантазия-та на Каравкин не отговаряла на тях. В крайна сметка той успял да се сдобие с ценните регистрационни табели “като по чудо”, както признава самият художник.

Screen Shot 2015-02-12 at 2.37.55 PM

Нещото, което истински ни изненада, е че колата има плъзгащи се врати и завъртаща се шофьорска седалка, която улеснява достъпа до интериора. Първоначално Каравкин използвал V4 двигател от Запорожец, но впоследствие размислил и го заменил с мотор от Шкода. В момента колата е с предно разположен мотор от Жигули с 64 к.с.

Колата е на 300 000 км и може да вдигне 140 км/ч максимална скорост!

Първоначално колата имала предно окачване от Запорожец, но Каравкин не бил никак доволен от представянето му. Той признава, че бил впечатлен от McPherson амортисьорите, които по това време разглеждал в западни автомобилни списания. И така, отново като по чудо той се сдобил с един комплект и ги монтирал на колата си.

Иначе Фантазия-та e сглобена от части на различни коли. Задните амортисьори са от Волга, например. Въпреки това, дизайнът е напълно оригинален.

Шапки долу.