Ние, хората, обичаме да приемаме всичко, което имаме, за даденост. Например автомобилното окачване. Всички недоволстваме, когато то е твърде меко, грубо, шумно или непрецизно, но колко от нас се замислят как точно работят амортисьорите, носачите, пружините и стабилизиращите щанги, които инженерните екипи са развивали години наред. Дори най-твърдо возещите автомобили вършат изключителна работа при преодоляването на неравности, пукнатини и дупки по пътната настилка.

Вярваме, че повечето от нас са запознати с основните принципи на работа на окачването, но винаги си струва да получим малко повече информация. Ако тя е представена по толкова очарователен начин, още по-добре.

И тук на сцената излиза Джам Хенди, който е геният, стоящ зад едно от любимите ни old-school образователни филмчета. Публикували сме подобни и преди – за диференциала, за механичната скоростна кутия и тн. Сега идва ред на окачването!

Клипчето е създадено през далечната 1938 г. по поръчка на Chevrolet. Имайки предвид ерата, не бива да се учудваме, че технологията не е от най-модерните, но точно това й е хубавото. Колко често можеш да видиш макет на количка, преминаваща през неравности с нещо като маркер на пилон, който отбелязва отклонението в „пасажерската кабина“.

Демонстрираното окачване също не е от най-съвременните – говорим си за независима конструкция с амортисьори и пружини отпред и греда с ресори отзад. През 30-те това е бил върха на технологията, като дори днес има коли, които използват същата концепция.