Беше ясно. Още от самото начало McLaren обявиха, че новият им хиперавтомобил P1 ще бъде произведен в ограничена серия, която бе разпродадена рано-рано. Въпросът е, че всеки себеуважаващ се автомобилен човек се надява производството на любимата му кола да продължи. Не че задължително ще си я купи, ами ей така, просто за да я вижда по-често. Уви, поне що се отнася до P1, това няма да се случи. Последният автомобил слезе от „поточната линия“ и производството няма да бъде възобновено.

За пръв път автомобилът бе показан на автомобилното изложение в Париж през 2012 г., а производството започна през лятото на 2013 г. Още преди McLaren да достави първия автомобил, компанията регистрира поръчки за всички планирани 375 бройки.

Лесно е да разберем защо. Най-просто казано, този хибриден суперавтомобил е удивителен в технологично отношение. Задвижва се от туин-турбо V8 бензинов двигател с мощност 727 к.с. и 720 Нм, който се подпомага от електромотор с допълнителните 177 к.с. и 260 Нм. Все пак не бива да забравяме, че при цена от 1 милион долаар, колата трябва да бъде впечатляваща. Интересното е, че P1 е толкова добър, че сделката започва да изглежда изгодна.

McLaren P1 е част от актуалната „Света Троица“ в света на хиперавтомобилите. Тя се допълва от Ferrari LaFerrari и Porsche 918 Spyder. До момента все още не е съвсем сигурно кой от трите е най-добър, най-бърз или най-добре завиващ. Но това едва ли има толкова голямо значение.

По-важното е McLaren P1 да е победител в друго сравнение – това със собствения си предшественик F1. Но и тук всичко е въпрос на тълкуване – все едно да сравняваш телефон с шайба със смартфон. Едното е по-аналогово от лист хартия и химикалка, а другото е холограмна клавиатура и проектор.

mclaren_p1_2014-wide

Ще ни е мъчно за P1.