Ретро колите са дар от бога, но има една уловка. Те не могат да догонят никога модерните машини по отношение на динамиката, спирачките, окачването, комфорта и тн. Именно това спира много хора да се зачетат в приказката, наречена „Да притежаваш класически автомобил“. Сега обаче ще ви разкажем за три компании, които мислят, че бъркаме. И са прави.

 

Те се занимават с класически Porsche-та и използват куп оригинални части, но добавят късче модерен подход.Процесът се нарича „restomod„, защото представлява комбинация от реставрация и модификация. С две думи – получавате най-доброто от двата свята. Ретро очарование, пречупено през разбиранията на модерното автомобилостроене.

И така, кои са най-хубавите 911-ки, които дори Porsche не може да повярва, че съществуват?

 

PS AutoArt Lightweight R

Говори се, че Пол Стивънс е един от най-големите експерти на тема Porsche 911 в Англия. Като гледаме неговия Lightweight R, разбираме защо. Гаражът му винаги е пълен с 911-ки, които чакат да бъдат възстановени и модифицирани, за да се превърнат накрая в нещо истински специално.

Колата е базирана на класическото Porsche 964, но за разлика от него има алуминиеви капаци, алуминиеви огледала и олекотени брони. Задното стъкло е по-тънко, с което компанията е искала допълнително да намали теглото, което в крайна сметка не надхвърля 1219 кг. Двигателят зависи от желанията на клиента, като компанията предлага да монтира отзад какво ли не – от 3.6-литров мотор с 250 к.с. до 3.8-литров с 330 к.с. Конкретната версия и спецификация зависи изцяло от човека, който е поръчал колата.

 

 

Джантите са Fuchs, а спирачките са взети от спортния вариант RS. Колата е оборудвана и със серво усилвател на волана, спортна изпускателна система и ABS. Не е зле за толкова дърт автомобил.

 

Както може би вече си представяте, интериорът е пълен с висококачествени материали, спортни колани, кожена тапицерия, тапициран ролкейдж, състезателни седалки, спортен кожен волан с три лъча и брандирани с логото на PS спортни инструменти. Ако искате, може дори да получите електрически шибедах.

Според конкретните екстри и спецификации, колата може да струва 160 000 долара.

 

Autoaktiv Motorsport Lightspeed Classic

Lightweight Classic е кола, която се ражда като мечта в главата на Ралф Скатула, който управлява помещаващата се в покрайнините на Мюнхен компания Autoaktiv Motorsport. От 1986-а до 1999-а същият работи за Porsche, където се пристрастява завинаги към 911. Впоследствие целта му е да създаде кола, която може да се кара цял ден на пистата, а след това да се прибереш с нея вкъщи по обществената пътна мрежа, както и да я сервизираш в най-обикновен сервиз на Porsche, заради модерните части под старото купе.

 

Porsche 911 Lightspeed Classic

 

 

Задните калници са почти толкова раздути, колкото тези на 930 Turbo, което означава много. В случая това е направено с карбонови раздувки, а идеята е била вътре да се поберат огромните 17-инчови гуми. 3.8-литровият боксерен шестак е взет от 964 RS, но е бил разглобен и сглобен наново с титаниеви части, след което е получил състезателна електроника, благодарение на която мощността достига 340 к.с., а червената зона на оборотомера започва от 7500 об/мин. Скоростната кутия е взета от 996 Turbo, а съединителят е от 997 GT3 RS. Скоростите се сменят със специален избирач, изработен от парче алуминий, а движението му се предава назад чрез жила.

 

Всичко това стъпва върху регулируемо окачване Bilstein, а за спирането се грижат предни 6-бутални и задни 4-бутални апарати от 996 GT3 Cup. Предните дискове пък са с размер 322 мм и са взети от 965 Turbo. Гумите и джантите са Michelin Pilot Sport и BBS Fuchs.

 

 

И понеже германците са сериозни и дисциплинирани хора, колата няма нито ABS, нито електрически стъкла, нито серво усилване на волана. Интериорът е съставен предимно от карбон, малко кожа и седалки от 997 GT2. Колко мислите, че струва? Ами, отново 160 000 долара.

Singer Vehicle Design

Posche 911 Singer

 

Eдва ли има нужда да представяме Singer. Това е може би най-популярната компания, която реставрира и модифицира Porsche 911. Базираната в Калифорния фирма изгражда чисто нови автомобили, започвайки от едно старо и очукано купе на 911. По пътя към възстановяването и модифицирането му инженерите и механиците обръщат внимание на всяко болтче и всяка заварка.

 

Двигателите, които Singer ползва, са дело на Cosworth, а интериорите са толкова изискани, че ще ви бъде неудобно да влезете вътре с обувки. Проява на неуважение е.

 

Всичко това обаче си има цена. В случая започва от 350 000 долара.

 

Porsche 911 Singer

 

Всеки Singer е изцяло уникална, но и много скъпа алтернатива на стандартно 911. При така изброените опции, смятаме, че най-добрият компромис между цена и качество е предложението на PS Lightweight. Вие какво мислите? Кое за вас е най-доброто Porsche 911?

 

 

 

Posche 911 Singer Posche 911 Singer Posche 911 Singer Posche 911 Singer Posche 911 Singer Posche 911 Singer