На автомобилното изложение във Франкфурт през 1981 г. акцентът пада върху безопасността. Освен за сигурността на пътническото отделение обаче, Mercedes хвърля доста усилия и за запазване на околната среда. Auto 2000 e пионерски концепт, който поставя ефективността на пиедестал.

През същата година на същото място са представени серийните W126 S-Class и Porsche 944, но макар те да привличат голяма част от интереса на публиката, няколко концептуални разработки също карат посетителите да се обърнат. От Mercedes например представят три версии на концепта Auto 2000, който представлявал щутгартската визия за бъдещето.

Mercedes-Benz_Auto_2000_01popАко Auto 2000 ти изглежда познат, това е най-вероятно защото именно този концепт дава отправна точка на дизайнерите при разработката на излезлия десетилетие по късно W140 S-Class.

Концептът е резултат от научените уроци по аеродинамика от W126. Чистачките и пръскачките са скрити под предния капак, а задната част има толкова странна форма, за да се намали аеродинамичното съпротивление. Германците наричат задницата “Kamm-tail”, която в момента може да се види в много от модерните хибриди.

Интересната трансформация на иначе консервативния автомобил имала една цел: да се използват конкретни подобрения на аеродинамиката и механиката, за да се създаде автомобил, който да е възможно най-пестелив към горивото. От Mercedes положили всички усилия и дизайнерският им отдел създал три прототипа, всеки от които имал различен метод за задвижване и иновативен дизайн. Първият автомобил разполагал с бензинов V8 двигател с нечуваната дотогава система за деактивация на част от цилиндрите. Когато не били нужни, четири от цилиндрите на мотора не участвали в задвижването на колата, което от своя страна намалявало разхода на гориво. За сравнение, тази технология започва да навлиза в серийните модели на Mercedes три десетилетия по-късно.

Вторият автомобил от серията Auto 2000 е бил оборудван с 3.3-литров шестцилиндров дизелов двигател с две турбини, който постига впечатляващ разход от 9 л/100 км при скорост от 120 км/ч.

Така или иначе, най-пионерска се оказва третата версия на концепта – тя се задвижвала от реактивен двигател, който бил екологичен, лек, компактен на размери, гъвкав от гледна точка на въртящия момент, както и прост като конструкция, тъй като не се нуждае от водно охлаждане. Подобно решение било считано за пионерско дори през 2010 г., когато излиза Jaguar C-X75. Именно това свидетелства за напредничавото мислене на инженерния екип на Mercedes от началото на 80-те.

Трябва да сме честни и да признаем, че Auto 2000 не е най-красивият автомобил, който сме виждали. Факт е обаче, че това грозно патенце прокарва страхотни инженерни и дизайнерски идеи в автомобилната индустрия. Например идеята за елегантно комби с четири врати, която днес виждаме в CLS Shooting Brake.